• Norken

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tessa76: vi åker som er. Ut 17 jan, hem 7 mars. Vi åker m turkish airlines och betalar 16. Hade jag bokat när jag hitta dom för dryga månaden så hade vi betalt 15.
    Jag sökte via flygresor.se

• Norken

Ja från Arlanda. 2 vuxna, en på 4 och en på 1.
    Vi flyger dock till Bangkok.

• Norken
    Neosmama skrev 2012-05-24 16:09:46 följande:
    Nu har vi bokat och betalat :) 17/1-18/3 2013 flyger med Qatar airways, o betalar 23600 för två vuxna, en 3 åring o en 9 månaders :) lycklig :)
    Å vad härligt!! Reser ni bara inom Thailand? Har ni någon resrutt än? 
    Vi reser nästan samma... 17/1-7/3
  • Norken
    Neosmama skrev 2012-05-24 21:59:34 följande:
    Norken: vilket flygbolag reser ni med? Nä, vi har inga planer alls, vi landar i Phuket och åker hem från Bangkok. O där i mellan åker vi dit näsan pekar o stannar tills vi vill åka vidare :) ni då?
    Vi åker med Turkish airlines
    Vi kommer köra både Thai och Malaysia. TOR Bangkok. Tror vi kommer vara vid lanta och öarna runt om, Koh Lipe, sen båt över till Langkawi (malaysia) och sedan har jag några ställen i Malaysia, kommer dock inte på vad dom heter såhär på rak arm.... :(

Ska dra igång nästa vecka igen så jag kan "boka" vår rutt lite mer. Måste bestämma var vi ska börja och sen vill jag veta på ett ungefär hur vi kommer ta oss genom länderna. Kommer boka vissa boenden härifrån.

Hur gör ni? Bokar ni allt där nere? Vad kommer ni ha för standard? Det vi bokar från Swe kommer ha bra standard, sen kommer jag försöka så vi under några veckor bor lite simplare. Men dom boendena är bäst att ta på plats känns det som. Man blir alltid så lurad när man bokar. Ser aldrig ut som på bilderna :) 
  • Norken
    smulis 87 skrev 2012-05-24 22:24:13 följande:
    hade nog tänkt billigare boende än så :) fast jag vet ju inte vad de kostar heller så :D haha..
    inte lätt detta :)

vart rekommenderar ni att man bokar flyg från?
    eller äre slumpen som gör att man får en billig resa tro?      
    vi letade våra biljetter på flygresor.se
  • Norken
    cillae skrev 2012-05-29 09:37:27 följande:
    Igår betalade vi vår resa. Vi bet 29 000 med Qatar, Arlanda-Krabi via Doha och Bangkok, två vuxna och två barn 8 och 5 år, 18 feb-19 april :) Är det nån som flugit med Qatar? Sist åkte vi med >Turkish, var bra. Skilde ganska många tusenlappar med Thai, då skulle det kosta 36 000. Vår som ska gå i Lilla Svenska skolan på Koh Lanta i 6 veckor.
    oj vad spännande att hon ska gå i skolan där! Vet ni hur det kommer funka?
    Jag som sett allt som att man måste köra långresor innan dom börjar skolan. Men det här var ju helt klart intressant! Och vilken upplevelse för henne!! Kul!
  • Norken
    elinaehn skrev 2012-07-04 18:37:12 följande:
    Här är lyckan stor! Har bestämt mig för att vi ska till thailand i vinter igen, bokat resa Nu återstår hur jag på ett skoj sätt ska berätta det för dottern (åtta år) och när! ska suga lite på den men sen! Nån här i tråden som berättat för sina barn på nåt skoj sätt?
    Min dotter är bara 3,5 år, så hon fattar noll om vad det är vi ska till....
    Det roliga är dock att häromdagen var hon så bekymrad för måsarna hade bajsat på våra fönster igen. Då sa jag: ja tänk vad bra det hade varit om man kunde lära fåglarna att bara bajsa på ett ställe, så hade vi inte behövt få så mycket skit på fönstren.
    Hon funderade en stund och sa sen: ja mamma, dom kunde ju tex åka och bajsa i Thailand :) 

Kan du inte göra som ett paket med ett resekitt i, tex ny baddräckt, några thai-sedlar om ni har och annat som förknippas m Thailand. Så får hon öppna och gissa var ni ska.
    (min som sagt är ju inte så gammal så jag vet inte hur "klurigt" det måste vara när man är 8 för att dom ändå ska få fundera lite..... )
  • Norken

Hej
    Vi kommer spendera 2v på Koh Lanta under vår resa till Thailand i vinter.
    Någon som varit där och vill tipsa om utflykter, boende, platser?

Kommer även göra en vecka på Koh Lipe, så samma sak gällder där :) 

• Norken
    Hippa skrev 2012-08-12 12:20:00 följande:

Hej Norken ;)

När åker ni?

Vi åker 3 veckor 7 nov. Flyger reguljärt Arlanda - BKK. Har tänkt att åka till Koh Lanta först och öarna söder om och sedan ta oss till Koh Chang och Krabi en sväng innan hemfärd från Bankgkok.

Så jag letar också info om bra boende m.m på Koh Lanta. Vi borde ses! ;)

/Alexaders mamma :)
    Hej :)
    Nytt nick?
    Vi åker 17 januari och är borta 7 veckor :) Vi kommer besöka både Thailand och Malaysia.
    Som det ser ut nu är 3v i Malaysia planerade (Pangkor, Penang, Langkawi) och i Thailand blir det 2 v på Lanta, 1 på Koh Lipe och sen har vi 1 vecka till resdagar. 
    På Lanta tänker jag att vi har 2 st boenden och sen gör dagsutflykter.

Har nu haft ett sommaruppehåll med allt letande så jag inte skulle tröttna  

Om ni åker nov så hinner ni ju åka hem innan vi åker
    Kram 
  • Norken
    Neosmama skrev 2012-08-12 23:27:51 följande:
    Norken: vilket bolag ska ni flyga med? Vi åker oxå 17 januari :)
    Vi flyger med Turkish airways eller vad dom heter... :) Reser vid lunch och landar på morgonen i Bangkok.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)