Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

ulligulli skrev 2010-07-17 22:14:40 följande:
    MissKaos:

Förlåt, men jag hade felRynkar på näsan. De tittade på det hotellet först men valde sen Khao Lak Laguna Resort pga av att det var gångavstånd till resturanger och shoppingSkäms.
    Aha.. Det ÄR alltså inte det på det vi har kollar på.
    Får ta och kika det med då
    winters skrev 2010-07-17 22:37:14 följande:
    Vi åker oxå från Göteborg, tyckte det var jättesmidigt att boka en kombinationsresa med Fritidsresor. Men nu finns det dock inte så många hotell kvar att välja på i nov-dec iaf, men när de släpptes var det bara att välja och vraka. Gick att välja olika längd på de olika ställena och olika flygplatser (Krabi och Phuket).

Vi kommer att vara på Similan i tre dagar, men då har vi boendet och de mesta av våra grejer kvar i Khao Lak, känns smidigt nu när vi ska ha med våran lilla parvel! :)
    Vi tänker boka boende separat men flyga med dom, det finns inte mkt kvar och de har inte de alternativen vi vill ha. Men man slipper byta flyg i ams/bkk eller dyl, det är bra!
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • MissKaos
    syster j skrev 2010-07-19 08:07:51 följande:
    Nån som åkt till Thailand med Finn air? Hur är deras plan på långflygningar? Nån som vet? Nu är det inte långt kvar, mindre än 2 mån..... Känns helt overkligt!
    Vi har gjort det. Det var bra plan, inget konstigt där. Smidigt att flyga direkt Vanta-BKK. Jag gillar inte amsterdam ngt vidare. Det sista när jag har kollat har man "fastnat" i finland för länge så det blev inte med dom då.

Thai, dom har en klass (be dom kolla klass yngwe) som heter premium delux. Vi flög det en gång med erbjudande. Det är SÅ lyigt!xigt. Då var det ett erbjudande men jag tror dom har det alltid o att det itne är så drt. Du får sitta på oanvåningen med mer utrymme god mat osv.
  • MissKaos
    Jensa1973 skrev 2010-07-19 15:41:46 följande:
    Oki då tar vi med lite sommarkläder och shoppa lite granna...
    Å i Phuket kanske istället..

Men framförallt i Kuala Lumpur
    Åhhh.. Jag älskade KL när vi var där Dom har en supermysig restaurang/bar gata/del av stan. INgen aning om vad det heter vi hade sällskap med ett par boende där.  Shoppade inte så mkt, men det finn säker det rär en stor stad. Det var så skönt att åka med deras puttra-puttra eller vad det nu hette -typ spårvagn. snabbt och smidigt.
  • MissKaos
    stockrosen skrev 2010-07-19 16:35:48 följande:
    Äsh, klaga inte Du får ju världens längsta semester *skojar*

Ja, vi är lika till antal så det var gött att höra att det inte var helt fel pris. Skulle gärna vilja hitta samma för 20 000 dock.
    Jag har hittat för ca 7000kr/pers med reguljärflyg Landvetter-Phuket.. På resfeber i oktober tror jag det var.
  • MissKaos
    CeciliaSt skrev 2010-07-25 11:50:08 följande:
    Provar igen då....
    Vad kan ni berätta om, rekommendera och tipsa om på Ko Samui? Vi åker i februari o har våra två tjejer med oss, då 5 o 9 år. Aktiviteter för barn i den åldern?  Vi bor på stranden Lamai.
    Sen ska vi en sväng till Koh Phangan. Vill gärna höra vad ni har att säga om det också. Där bor vi på Haad Salad.
    Gillar Samui massor, varit där 3ggr.. Jao, kolla in alla turistfällor och Glöm inte grandpa grandma s rock (som en jättesnopp o snipa, gissar att barnen kommer tycka det är svinkul..)
    Lamai är trevligt! Bra strand. Shoppa på Chaweng, finns mest där (även adidas store mm)
    Phangang, vi boddepå panviman.com det är nog inte samma strand? åk INTE över ön med bil om ni inte måste-det kändes som helt livsfarligt att göra det.Gillade lugnet där, och det var god o billig mat på stranden. Mysigt och lugnt. Samui är ju mer livat
  • MissKaos
    Thegran skrev 2010-08-03 19:43:54 följande:
    grattis! Visst är det en härlig känsla?! När och var blir det?
    Koh Lak, 2 januari 2 veckor! TIll ett hotell som öppnar ca 2 månader innan vi kommer dit. Vi har bokat en bungalow. Vår son kommer vara nästan 2 år då.
    Ja, nu känns plötsligt hösten uthärdlig! JAg börjar jobba nu efter att ha varit mammaledig i 1,5 år. NU kommer det inte kännas lika hemskt.
    ÅHHH jag längtar redan
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)