Inlägg från: Smilla75 |Visa alla inlägg
  • Smilla75

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

benjamin 040722 skrev 2010-04-08 20:45:58 följande:
    absolut ska dem ha flytvästar oxå =) men med simring tänkte mest om man ens kan ta med dem? det var vår tanke iaf...
    Viss försiktighet med barn. Det är lite läskigt i grottan, barn uppskattar nog inte det totala mörkret. Många vuxna får panik och vänder där. Flytvästar har jag bara sett på icke simkunniga malaysier där. Men barnen måste förstås ha det.

Själv simmar jag alltid in där ensam och utan ficklampa, en totalupplevelse för mig men lite tokigt och inte att rekommendera förstås.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-04-10 07:22:08 följande:
    Man brukar kunna låna pool från andra resorter om man köper något i restaurangen så det är säkert inga problem. fast å andra sidan är det kanske skönt att ha det på området.
    Det får man inte på de ställen jag kollat med på Klong Dao i alla fall.
  • Smilla75
    Lycka 1 skrev 2010-04-11 10:07:41 följande:
    Är det enkel tur som kostar 2500bath?Igår betalade jag in 10500bath till Dr lanta. Resten ska vi betala när vi åker därifrån.Känns skönt att ha boendet klart nu för dom två första veckorna Hoppas bara att jag gjort rätt med överföringen. Har ju aldrig gjort något sånt här tidigare. Det är inget draget från konton än iaf.Det skulle ta 4-7 dagar innan dom kunde se pengarna fick jag mail om nu på morgonen.
    Ja, enkel tur.
  • Smilla75
    Ancilla skrev 2010-04-16 18:57:50 följande:
    Hejsan! Jag undra om någon här åkt med Aerosvit Airlines till Thailand?Det har ju otroligt bra priser nu i sommar även om man hekst vill åka när det är regn, rusk och blåst här hemma. Både jag och min man söker jobb till hösten så det kanske blir svårt att säga att om vi får jobbet så vill vi vara lediga 3 veckor i november.Ancilla
    Nej, men vi har bokat dem till november!
  • Smilla75
    Mawe123 skrev 2010-04-28 22:11:05 följande:
    Min man köpte glasögon på Lanta, precis mitt emot nedfarten till Southern, brevid Sawadee. Han är supernöjd! Köpte den dyrare varianten, men enligt honom är det de bästa han har haft och han har avverkat några stycken. En äldre mycket trevlig herre som har butiken där.
    Han är sååå snäll, har räddat oss många gånger då han skjutsat oss mm...verkar superbra.
  • Smilla75
    Simbaa skrev 2010-05-06 07:31:22 följande:
    Ni som är borta länge typ 3 månader hur gör ni med visum?Är ju en djungel det där
    Visa run till Malaysia är enklast om man är i södra Thailand.
  • Smilla75
    Ariella skrev 2010-05-08 12:49:06 följande:
    Jag tycker inte du ska oroa dig. Vi boddde på Chada nu i april och vi tycker inte alls att det var hemskt, utan snarare trevligt och mysigt. Fräscha rum, trevlig personal, lagom mycket folk (vissa dagar var man nästan ensam i den stora poolen) bra frukost, bra Bamseklubb och andra aktiviteter för barn, nära stranden med alla restauranger, nära Saladan etc. Det beror ju helt och hållet på vad man är ute efter och vad man gillar. Deras restaurang är "dyr" relativt sett, men det gör ju inte så mycket då det finns en hel uppsjö andra restauranger att välja mellan på kort gångavstånd. Vi åt inte på hotellet en enda gång, förutom att vi tog room service till lunch en dag när vi inte kände för att gå ut.
    Mawe123 skrev 2010-05-07 21:10:44 följande:
    Vi gick förbi där flera gånger, bodde på southern, säkert fina rum och underbar pool, med bra läge på barnvänlig strand. Att de har lite dyrare priser gör nog inte så mycket för det finns en uppsjö av restauranger efter stranden att välja mellan.Blir säkert lyckat! äldsta sonen brukade smita iväg med kompisar och tjuvbada i deras pool på natten
    Jag instämmer. Har gått på området och det är trevligt om än lite fancy. Läget är super. Restaurangen dyr som sagt.
  • Smilla75
    Mawe123 skrev 2010-05-09 17:14:18 följande:
    På Cinnas blogg finns det lite Koh Lanta tips, hon var där i vintras när vi var där:therichbitch.se/mitt-koh-lanta/..ett måste är att prova dillräkorna på Papas inne i Saladan =)
    Ja, de är så goda! Pizzorna är också bra.
  • Smilla75

Vi bodde inte där, vi bor alltid i lägenheterna bakom Southern Lanta. Jag har varit där och kollat till min systers familj och de har nu bokat Noble. Jag tror de blir nöjda, alla har varit det som jag talat med. Barnpoolen är fin och frukosten super.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)