Millans hustru skrev 2010-12-06 11:52:25 följande:
hu för skador. Var det där barnen bröt armar o dyl? låter inte alls bra. Eller var det andra ställen? Du skrev om mycket sjukdom o elände, hoppas ni ändå haft mycket mycket goda stunder också! O tack för alla tips, vi åker om några månader men samlar på både tips för härliga upplevelser/utflykter och saker att undvika!!
Hoppas liten snart är frisk igen!!
En spräckte skallen (men kommer förmodligen bli återställd) i vattenrutchen på Southern och en dagiskompis bröt armen i vattenrutchen på Lanta Villa. Förlåt jag skrev om mkt elände, det var frågor om sjukdomar innan jag reste här i tråden. Klart det var bra också! Bara att inse att en grinig 9-månaders inte är bästa ressällskapet. Förra året då de stora vad 3,5 resp 1,5 var det mesta toppen.
Elefanturen på 30 min var förresten uppskattad! 2,5 åringen var liiite rädd men mest kul.
MissKaos skrev 2010-12-06 11:55:05 följande:
Fy då! Det låter inget vidare med dom manternerna. Oavsett om dom är jättefarliga eller inte så låter det ont. Min kille kan nog acceptera en barnflicka en stund om hon är rolig och leker med honom och han inte är för trött. Jag kan inte tänka mig att lämna honom själv med någon som vi inte känner väl, och som han inte kan komunicera med. Men det klart han är ju knappt 2år.
Malaysia uträknat då., måste det vara asien? Annars finns ju Brazilien som är riktigt treligt och Venezuela. Kanske Bali, men det är tydligen ganska "turistigt". Vietnam? Det ska ju vara bra är lite sugen påd et själv
Nu har jag bokat till mat till sonen på flyget. Han blir 2 när vi kommer hem så han reser som infant men han lär vägra äta passerad mat. Bra att det gick få köttbullar istället. Och godis..
De är INTE farliga bara obehagliga och man åker ju inte till Thailand för att bada i poolen så radera ut dem ur skallen nu!
Jag kan ju bara Asien.....Gillar allt där plus så billigt, vi betalar bara 17000 för flyg för hela familjen 2 vuxna+3 barn (1 bebis) och maten är ju nästan gratis. Det är därför vi kan göra en sådan långresa varje år. Men kanske borde man ge Sydamerika en chans. Bali älskade jag (12 år sedan dock) men det är väl lite fel tid kanske i november, vill inte ha för mkt regn! Vietnamn och Kambodja ska jag titta mer på men måste ta med malariaaspekten för Kambodja och hälsoaspekt överhuvudtaget med tanke på småbarnen. Kanske nöja sig med Ko Chang tills de blir större.
Vi tog med plättar (i vacuumpåse) och frysta köttbullar på flyget ned vilket hade strykande åtgång.