• TomMon

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi badar inte så mycket i havet, det blir mest poolen som gäller. Känner mig inte så kunnig när det gäller Samui, det finns andra i denna tråd som kan mer. De ggr jag varit där har varit innan barnens ankomst. Vet att det är mest busy i Chaweng iaf, på gott och på ont.

• TomMon

Vi åker i juni, bokade biljetterna i slutet av januari, då kostade de 22000 för oss fyra. Nu är samma biljetter tokdyra. Är glad att vi bokade när vi gjorde, hade vi väntat hade vi inte kunnat åka. Boendet har också ökat med ca 3000 sedan vi bokade det...

• TomMon

Vår resa i juni kostar 22000kr för flyg (2v2b), 7000 boende och ca 10000 i fickpengar.

• TomMon

Vi är borta 16 dagar. Vi bokade en stor bungalow som vi tittat på när vi varit där tidigare. Vi bokade via Agoda som 2 vuxna och sedan meddelade vi hotellet att vi även har två små med oss. Vi visste att hotellet är ok med detta, annars hade jag nog inte vågat göra så.

• TomMon

Hälsningar från ett VARMT och soligt Ao Nang! Kidsen är i sjunde himlen och simträningen går galant! :)

• TomMon

Hon har varit positivt inställd ganska länge nu men det stämmer nog att hon hade någon negativ kommentar som var jobbig. Härnere har det gått toppen men nu börjar det märkas att vi levt inpå varandra i samma rum i snart två veckor! Trotset är ibland på topp, haha!

Cherek-ringarna är för övrigt TOPPEN!!

• TomMon

Vi var ju i Thailand med vår 5-åring och vår 4-åring i somras. Tydligen var "magköran" jag fick på slutet av vistelsen lite mer permanent och resulterar i lillebror eller lillasyster i mars 2014! :D

Nu önskar ju jag att vi kommer till Thailand snart igen, vi brukar åka varje år. Men oj vad det verkar tufft med en spädis, eller? Hur små var era när ni åkte första gången?

• TomMon

Tack ska ni ha!

Åh vad kul att höra, tar gärna emot fler sådana positiva upplevelser av att resa med smått, vill ju dit SNART!! :D

En fundering är att hoppa över denna sommar när bebis är tre månader ca, och kanske åka ett år senare med en 15 månaders. Kanske, vi får se! Jobbigt om flygresan blir skrikig, eller? Vi har funderingar på att testa typ Spanien först pga kortare flygtur, men sommaren 2016 ta Thailand. Men ni kanske får oss att ändra oss, haha! :)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)