Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Vi åker med thai, byte i Bangkok slutdestination Krabi.
Vi åker med thai, byte i Bangkok slutdestination Krabi.
Vi åker med Thai! ;)
Vi åker till sommaren!
MissCh: haha! Småbarnsföräldersyndrom! :D
Haha, jag och mannen satt och spånade ikväll och kom fram till en fråga som vi inte riktigt funderat över och som ni säkert kan hjälpa oss att reda ut. Jag har bott och jobbat i Thailand för 14 år sedan och efter det har vi årligen varit där för att hälsa på goda vänner. Vi brukar sitta uppe tills solen går upp och prata och dricka drinkar på olika barer som våra vänner äger. Men detta är första gången vi åker med barn, barn som somnar vid åtta. Vilket innebär att vi kommer att vara på rummet rätt mycket om kvällarna. Vad gör man då?! Okej, inser att det finns rätt många roliga/perversa svar på den frågan, men seriöst, vad gör man?! Tar en öl och ser på tv? Spelar kort? Jag har absolut inget emot att lägga mig på vettiga tider, men där kommer ju ändå att vara x antal timmar att slå ihjäl på ett hotellrum och efter 7 månaders gemensam föräldraledighet så har vi liksom klarat av de flesta samtalsämnena om man säger så.. Råd någon? :)
Oj, riktigt bra tips, tack! Vi varvar nog lite mellan tidig kväll på rummet samt nattning i solstol! Träning gör jag under dagarna på löpbandet, min totala avkoppling. Mannen vägrar och lägger därmed på sig...
Ja det där med böcker kom vi också på, det blir nog inte till att läsa tegelstenar vid poolen längre, något som tidigare varit en favorit! :)
Bumbi: usch vad trist, hoppas dottern är på bättringsvägen snart.
Femman: vi äter allt, till och med rå fisk och grodlår! Jag hade hoppat över ättika, fråga lokalinvånarna efter huskurer om olyckan är framme, det finns tex en växt som växer i strandbrynet som är mycket effektiv. Glass har vi ätit, både Wall's (GB) och kulglass från mcförsäljare.
Hag7: jag kan inte låta bli...men sist jag gjorde en sökning så tjänade vi 2000 på att boka när vi gjorde, puh! :)