Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Ok, tack för tipset! Undrar om man kan göra samma nästa år när ett barn är över 6. Vi vet ju att rummet är tillräckligt stort för fyra.
Ok, tack för tipset! Undrar om man kan göra samma nästa år när ett barn är över 6. Vi vet ju att rummet är tillräckligt stort för fyra.
Ao nang, mest för ett jag endast var på Lanta på lågsäsong och då var det för lugnt för min smak. Detta var dock ett antal år sedan, så saker och ting kan ju ha förändrats! :)
Oj, kom på att jag ju firat jul där också (på Lanta), tyckte inte om det då heller faktiskt.
Nu är det bokat, det blev Golden Beach resort, en pavillion suite bungalow för 7000 kr i två veckor. Vi bokade som att vi var två vuxna och så skrev jag i kommentarsfältet att vi har två små barn. Hoppas det går bra!
Ja, det känns riktigt bra! Vi åker under barnens sommarlov!
Vi tycker det är helt ok att åka då. Åker ju mest för att hälsa på kompisarna och de har mer tid för oss då eftersom de inte jobbar lika hårt. Men vädret kan ju vara väldigt varierande i Krabi under den perioden. Samui är tydligen mer stabilt.
Mellan maj-mitten av nov kan det regna rejält om man har otur, i Krabi och Phuket regionen. Man kan också ha tur, det varierar mycket. Men ju närmre oktober man kommer desto mer regnar det oftast. Jag kom ner i oktober en gång, det regnade hela tiden fram till mitten av november ungefär, både i Krabi och Phuket (jobbade på båda ställena).
:) Ja, kom dit lågsäsongen 1999!
Luftfuktigheten är mycket högre så det är ingen torr värme, men värmen finns där! :)
Jag har inte gillat Koh Samui tidigare men 2011 var jag och mannen där. Vi bodde på Beach Republic i en lyxig svit med egen pool på balkongen (hotellet uppgraderade oss från en poolvilla). Sååå lyxigt ställe, vi älskade det!! Men att flyga till och från ön från Krabi var en mardröm, har aldrig varit med om så mycket turbulens.