-
Yes, vi använde fotoautomaten.se och skickade sedan bilderna till expert för framkallning. Hämtade ut dom nästa dag, klippte till dom och vips hade jag passfoton till hela familjen för 14kr! :Dhag7 skrev 2010-12-07 00:46:06 följande:Nån som har använt fotoatomaten ? Hur har ni gjort har ni skrivit ut biderna själva el skickat efter dom ?
-
Bodde på Casa del Sol (ha ha - låter mer som på Mallis) på Kata Beach förra året som är ett fritidsresor hotell - det var vi mycket nöjda med. Vet ej vad det kostar/natt dock och vi var ej där med barn då - men jag vill minnas att det var rätt mycket pool och poolbar och många barn där. Frukosten var toppen! En kort promenad till stranden. En liten bit ner ligger även Kata Noi beach som är en supermysig lite mindre strand.Lycka 1 skrev 2010-12-13 22:27:28 följande:
Kikade på det hotellet och där skulle Novali trivas toppenbra kan jag säga Kan se framför mig hur hon stojar runt i den poolen.
Några andra tips på fina hotell i Kata. Helst med en rolig barnpool men också nära stranden.
-
Hej, vi åkte på en övernatt-utflykt inkl snorkling på Raya (raja?) island med speedboat. Otroligt vacker strand! Ön är ganska öde med enbart några få hotell runt ön. Vi snålade o bodde i bungalows - funkade men det var verkligen låg standard. När vi kom till ön så fanns där ett jättefint lyxhotell som låg på standen. Vi gick in o kollade hur det såg ut och det var verkligen fint! Vi ångrade sedan att vi inte kostade på oss en natt där - jag vill minnas att det inte var såå dyrt ändå - man blir ju lite penga-blind när man är i thailand, allt är ju så billigt. Men det kostade nog inte mer än det kostar att bo på scandig i sverige en natt så....hade varit kul att få bo så fint åtminstone en gång :) Men själva utflykten var verkligen mysig. Det går ju såklart att bara åka över dagen oxå!Hanakana skrev 2010-12-14 22:16:22 följande:Någon som har tips på några lättare dagsutflykter man kan göra från Kata?
Vart åker man till de fina, vita stränderna som man ser på vykorten/resebroschyrerna?
Antar att man åker en sådan där longtail-boat...
Priser på åkturer med longtail-båtar? -
Åh nej du ska inte ångra att ni ska åka dit! Vi var på Kata förr året (dock ej med barn) och vi trivdes jätte-jättebra! Standen är underbar och lång, på ena sidan väldigt lugnt och i andra änden finns restauranger och lite kommers - är rätt säker på att där fanns longtail oxå, inte så många men ett par stycken iaf. Dessutom inget avstånd till Kata Noi stranden för lite omväxling - där är oxå himla mysigt.Hanakana skrev 2010-12-16 22:06:19 följande:Oj vad ledsamt att det inte finns några longtailbåtar från Kata... Jag har visat bilder på dem och lovat vår dotter att sådana båtar ska vi åka utflykter i. Speedboat - vad är det för båtar? Motorbåtar? Vi hat t.om köpt ny dyr flytväst till vår dotter att ha på "alla båt-turer" vi ska åka på...
Usch, nästan så jag ångrar att vi tog Kata. Men vi ska åka med bekanta och det var deras val...
Vi vill ju bada i det där fina kristallklara vattnet och gå på kritvita stränder. Som man ser i resebroschyrerna.
Trodde det fanns i Kata (Kata Beach).
Så ni kommer säkerligen att trivas!
Inte att förglömma att det är väldigt lätt att förflytta sig/transportera sig i Thailand och göra utflykter så jag hoppas er semester ska bli toppen! -
Hej, jag undrar om något flugit med Lufthansa? Lite andra bud där än med Thail tror jag....
Hur funkade det med bagaget? Enligt uppgift fick vi ta 10kg och där ska vagnen ingå! Dvs om vagnen väger ca 8 kg blir det ju inte mycket kvar....men jag undrar liksom hur det går till på flygplatsen....när man checkar in ska dom väga vagnen då och räkna bort från totalvikten eller? MIsstänker att dom INTE gör det men det vore så skönt att veta - så man vet hur man ska packa - vi ska vara borta i nästan 3 månader så varenda kg räknas ju :) -
Hej, jag undrar om någon sett solskyddskläder för barn att köpa nere i Thailand? Jag köpte på mig via nätet men insåg just att dom är ALLDELES för stora till min lilla tjej...och nu är det bara dagar kvar tills vi åker så jag tänkte att om det finns på plats så kan jag ju likagärna köpa där. Någon?
-
Generösa människor - trevligt!passau skrev 2011-01-05 12:10:54 följande:Har just skänkt bort våra flytvästar till lokalbefolkningen... någon som behöver välling? Åker från patong i morgon...
Vi åker till Bangkok på lördag och anländer till Patong några dagar senare - vi stannar till slutet av mars så vi tackar inte nej till lite välling. Vet dock ej hur vi ska få tag i det. Kanske kan ni lämna det på hotellet? Mycket omtänktsamt av dig! :) -
Kolla Tradera!! Jag fyndade som en galning innan vi åkte! :)Millans hustru skrev 2011-02-27 19:26:49 följande:jo *harkel* man kan tycka att vi skulel kollat sdotterns sommarkläder lite tidigare, nu står vi här 12 dagar före resa o hon har tydligen vuxit betlydligt mer än jag trodde. så nu allihop: hur mycket sdommarkläder kirrar vi fort i saladan elelr någon annanstans nära klong dao?! clocs för litet, kjolar klänningar shorts och badkläder....för litet. hur sjutton gick det till? o hur sjutton kudne jag INTE SE att min dotter växte?!! *skratt*
någon som sett någon bra webshop med supersnabb pålitlig leverans? -
Hej alla ni som är vana resenärer med barn....
...på väg hem efter underbara 2,5 månad i thailand. Min dotter på 1 år har nu fått hög feber och vi åker hem om ca 10 h. Igårkväll hade hon närmare 40grader och med lite alvedon fick vi ner den till 38,2. Hon har sovit dåligt och är het som en kamin. I övrigt ganska ok, men spak och såklart extra kinkig. Känner mig såklart lite orolig över hemresan...jag vet inte vad febern beror på - så svårt att säga om hon kommer att bli sämre...det är ju en så lång resa och jag vet inte hur jag ska göra. Ladda upp med alvedon förstås...hon är svår att få i vätska när hon är sjuk för att inte tala om alvedon...stön.
Tacksam för råd och pepp!
-
Hej, har inte bott vid Bangtao men varit där ett par gånger på dagsutflykt, underbar strand. Lugnt o skönt. Jag upplevde det inte dyrare att käka på stranden än vid andra orter.bangtao känns ff inte så 'turistigt' och därmed inte så mycket olika boenden utan de flesta boenden är av resort-typ. Kamala beach är även den värd ett besök tycker jag - där är lite mer shopping direkt vid stranden, litemer liv o rörelse och det är jui nte så långt från Bangtao.Päronet skrev 2011-03-17 08:16:59 följande:Vilken bra tråd det här är! Det finns ju massor av information och tips!
Vi åker till Thailand om 3 veckor och kommer att stanna där i 5 veckor. Har med en 6 åring och en 9 månaders.
Jag har en liten fråga till er som varit i Bangtao. Är det dyrt att äta på restaurangerna på stranden om man jämför med andra orter i närheten? När vi kollar boende så känns det mesta ganska dyrt, så då tänkte vi att det kanske är dyrt att leva där oxå. Har ni några bra tips på boende där förresten?
Hoppas ni får det skönt och bra på er resa! -
Hej hej, vi kom hem från bangkok idag och jag måste tyvärr säga att det var bara 15gr under torsdagen - jättekallt. Men det kan såklart växla en del, dagarna innan var det varmare.Tullemi skrev 2011-03-18 23:59:08 följande:googlade temp i bangkok och det är 20 grader där nu tidigt på morgonen och det ska ha upp till 26 grader. Du måste fått felaktig information.
Spenderat 2,5 månader dessförinnan på Phuket lite här o där och vädret har varit annorlunda än det brukar vara den här tiden på året säger 'locals'. Regnat mer, men som någon skrivit tidigare inget som stör särskilt mycket, det regnar kraftigt men går ofta över snabbt och även om det regnar så har det ju varit varmt så ni som ska til Phuket ska inte oroa er tycker jag. :) -
Hej hej, åkte till thailand i januari med Lufthansa när min dotter var 11 månader. Vi bokade en babycot på flyget ner (en slags baby-säng som monteras på väggen) den var rymlig och bra och det fungerade superbra, hon sov nästan hela resan. Jippie.Bellini2 skrev 2011-03-19 18:46:54 följande:Jag planerar att resa till Th i vinter när min baby är 11 månader. Jag har inte bestämt flygbolag än och det är KLM, Austrian och Lufthansa jag funderar på. Har ni några erfarenheter/åsikter om dem när det gäller att resa med småttingar?
Hem åkte vi med Austrian och dom kan jag tyvärr inte rekommendera...i stort sett allt kändes inte bra, litet plan, tv monitorerna fungerade inte (inte särskilt viktigt iofs men ändå) otrevlig personal, trångt, även där hade vi bokat babycot men den var mycket, mycket mindre och troligen tillverkad någon gång på 70-talet i gummi och inte alls funktionell för en bebis över 6 månader...jag har tyvärr ingen erfarenhet av KLM.
Lycka till! -
Hej och hallå, sitter i Bangkok på väg hem från Thailand efter sexveckor inser jag att vi har två paket välling (nestle 12 mån fullkorn, osockrad) över och tanken slår mig att kanske är någon här eller på väg som skulle ha nytta av dessa paket, välling väger ju trots allt en del och det verkar onödigt att släpa hem till Sverige igen. Någon? Vällingen finns just nu i centrala Bangkok.. .tyvärr kom jag på detta i sista minuten då vi åker imorgon (fredag) kväll. Men, men - man kan ju alltid fråga! :)) Inboxa mig om det är någon här som är intresserad!