Halvblod skrev 2011-12-03 11:30:57 följande:
Någon mer som har något att berätta om Kamala?
Phuket kommer bli vårt första stopp så jag vill gärna boka inom kort
Ni som är där nere nu eller nyss kommit hem: Märker ni av att det är lättprutat och desperat? tydligen så är det jättedåligt med folk trots att högsäsongen är igång. Resorna kostar ju ingenting nu och tydligen kan man pressa hotellpriserna ordentligt!
Själva Kamala är en lugn liten ort, bra barnvänligstrand. Vi brukade hålla till längst bort i den norra delen. Där fanns i allafall då Mama Fatimas rest. Jättebra mat. Ett tips försäljarna på stranden tar hutlösa priser på det dom säljer, även om det i våra mått är billigt. Tyvärr gör turisterna själva att allt blir dyrare eftersom man ger onödigt mycket i dricks, accepterar de priser de ger osv. Pruta pruta.
Inne i Kamala är det inte mycket till shopping, finns en marknad endag i veckan, kommer dock inte ihåg vilken dag det var men det kan ni nog ta reda på på plats. Själv shoppade jag inget när jag var där eftersom jag och dottern skulle resa runt i Thailand innan hemresa till Sthlm. Åk in till Pattong om ni vill shoppa. Där finns stora gallerior.
Mat. Flera mysiga restauranger längs strandpromenaden. Red Cafe som ligger längs huvudgatan ägs av Pierre en svensk, där kan ni få kanelbullar.
Utflykter. Ta er till Laem Sing beach, kan vara lite knöligt med barn. Man får gå nerför en brantbacke på en stig. Jag hyrde moppe så vi åkte dels dit sen upp på ett berg mellan Kamala och Pattong där fanns en liten väg krog med jättefin utsikt.
Fantaseas show är helt suverän, kanske kan vara lite skrämmande för den minsta.
Hyra moppar eller cyklar gör man bäst hos Cheap Rental. Ägs av min kompis och ligger också i närheten av Fantasea.