Inlägg från: Caffreys |Visa alla inlägg
  • Caffreys

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej.

Har någon tips på boende i Kamala?

• Caffreys
    Flamma skrev 2010-07-24 16:29:55 följande:
    Vi var nöjda med Print Kamala, men skulle gärna bo på BEach Resort.
    Jo jag har sett dem men lite för dyrt för min budget. Många mindre hotel och guest house brukar ha egna sidor eller inga sidor alls och det är de jag vill åt. Har dock hittat några ställen efter idogt letande men som sagt jag tar gärna emot fler tips. men som sagt hotell odyl som man hittar på större boknings sajter är jag inte ute efter.
  • Caffreys
    Thegran skrev 2010-08-05 19:13:35 följande:
    när jag ändå terrar tråden så....jag måste bara slå ett slag för JORDENRESOR ännu en gång, för er som inte bokat än :)
    De är så fantastiskt bra (och nej, jag arbetar inte där, äger det inte och är inte sponsrad ;) )
    Mailsvar på 10 min nu ikväll, de har svarat på mail både kvällar och röda dagar och alltid inom bara några timmar.
    Personliga, proffsiga och den bästa service jag stött på någonsin!
    Jordenresor är jättebra. Det är folk från Jadetravel som öppnat eget.
  • Caffreys
    Thegran skrev 2010-08-05 19:36:45 följande:
    japp, I know :) Det är väl dessutom samma person som startade Jade som startat upp Jorden också.
    Har förövrigt varit nöjd med den kontakt jag haft med Jade också, vilket antagligen inte är så konstigt då det som sagt är samma grundare...
    Ja det kändes kul att gå in där eftersom personen jag bokade med när jag åkte till Thailand -90 jobbade där.
  • Caffreys

Någon som har tips på boende på Koh Samui, vilken strand är bäst lämpad för barn?

• Caffreys

Kommer in med min fråga igen ifall någon dykt upp här som har tips.

Någon som har tips på boende på Koh Samui, vilken strand är bäst lämpad för barn?
  • Caffreys
    CeciliaSt skrev 2011-01-16 21:17:50 följande:
    Vi har bokat boende på Lamai. Hotellet heter Lamai in 99. Har blivit rekommenderad det hotellet men aldrig varit där. Vå åker den 10/2. Börjar längta!
    Jag tycker det ska bli kul att åka dit. Sist jag var där var 1991, har nog ändrats endel. Jobbade då ett tag på en bar. Funderar också på Lamai, nackdelen är att det tydligen blir djupt snabbt i vattnet. Men vi får se. Åker 21/2 men först till Phuket och sen till Koh Phangan innan KOh Samui.
  • Caffreys
    Hanakana skrev 2011-01-16 21:56:52 följande:
    Har läst för några dagar sedan att det är så starka strömmar i Phuket (Karon och Kata Beach) att man inte kan bada i havet p.g.a röd flagg. Är det fortfarande så? Synd i så fall, vi har valt Kata Beach just för att vi ska kunna bada lite i havet med vår dotter... men annars får man ju hålla sig till hotellpoolen i 2 veckor.
    När jag och dottern var på Kata sist så badade vi inte en enda gång i havet, för höga vågor. Kunde dock bada när vi var ut till Coral Island.
  • Caffreys
    CeciliaSt skrev 2011-01-16 21:17:50 följande:
    Vi har bokat boende på Lamai. Hotellet heter Lamai in 99. Har blivit rekommenderad det hotellet men aldrig varit där. Vå åker den 10/2. Börjar längta!
    Såg bra ut, låg bra till.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)