Jackie85 skrev 2010-06-21 08:24:50 följande:
Jag och min sambo har varit i Thailand i 3 år i rad och är fullkommligt förälskade i det landet. 2011 blir det däremot det första uppehållet från resa då jag är beräknad att föda runt den perioden som vi brukar åka. Det jag funderar på mycket nu är ifall och när man kan åka med ett barn på en längre resa? Hur har ni gjort?
Innan har vi bokat flyg och boende själva och bott på relativt svåråtkomliga platser, alltså inte Phuket och likande turistställen (har dock varit där 2 ggr, men mer som en genomfart till andra destinationer). När vågar man resa med barn och hur löser man allt det praktiska på smidigast sätt? Tex så finns det ställen som inte har vägar över huvud taget utan enbart stränder och "djungel", där kan man ju omöjligt dra fram en barnvagn...
Jag är så rädd att våran absolut största hobby (resor) skall bli något som vi tvingas lägga på hyllan bara för att vi får barn. Jag vet att man brukar säga att det blir vad man gör det till, men ändå så borde det finnas grejer som amn skall ta hänsyn till. Tex ifall jag skulle få för mig att resa redan sommaren 2011 då barnet bara är 6 månader gammalt, är det för tidigt och borde man isåfall satsa på en kortar resa, såsom en charterresa till Grekland? Hur har ni gjort? Alla tips är välkommna.
Hej!
För våran del har det inte varit något annat alternativ, utan att Agnes har varit med när Vi har åkt... första gången var när hon var 6 månader men till en närmare destination, Cypern. Sedan har vi vidgat våra vyer och blivit förälskade i Thailand
.
Jag håller med TessaG att den jobbigaste åldern var helt klart när hon var 1½ år, men med lite mera tålamod så går det oxå...
Nu har vi bokat vår tredje Thairesa och det är ett samtalsämne som kommer upp ofta. Denna sida och Thailandforum är välbesökta sidor för mig
.
När Vi har åkt till Thaialnd har det varit massor med "små" bebisar. Nu när vi var där pratade vi med ett par som hade en liten som var 3 mån... Vill man så är inget omöjligt
:
// Ylva