Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Nej, har tyvärr inte besökt Indien! :)
Nej, har tyvärr inte besökt Indien! :)
Eller Sri Lanka, men det står på min lista!
Jag hade valt Golden Beach resort; ligger centralt, fina pooler, precis vid stranden. Deras superior rum i hotellbyggnaden (tror jag de heter) är fina för en familj, enorma sängar och fin balkong. Bungalowerna är också fina men där saknas en plats att sitta ute på.
Ok, har i alla år som asienresenär (14) trott att jag rest till Thailand vaccinerad mot både hepatit a och b. Nu är det tydligen så att det endast har varit A jag varit vaccinerad mot. Mannen som hade samma "problem" freakade ut och bokade tid för vaccinering, men hur noga är det egentligen? Hur gör ni? Det finns ju botemedel, plus att det inte smittar så lätt, eller?
Ja, det lutar nog åt att vi gör det. Mannen pratade med sin vän som är läkare och bestämde resolut att detta minsann behövdes,haha! :)
Vad hade ni valt av följande:
Ett dubbelrum med pool access. Barnpool.
Två dubbelrum med connecting doors en bit upp. Ingen barnpool.
Svit med vardagsrum och sovrum. Barnpool.
Vi reser med två barn, 5 och 4 år gamla.
Svårt att välja...
Hotellen det just nu står mellan är:
The small
Ananta burin (pool access)
Golden beach (sviten)
Tack för input!
Någon som bott på Golden Beach? Hur är deras barnpool? Hur är kvalitén på deras rum? Gammalt och slitet eller up to date?
Vi ska till Ao Nang
Jag håller med om att hotellval är sjukt svårt. Jag sitter på tripadvisor varje kväll och blir bara mer förvirrad. Nu funderar vi lite på ao Nang villa, någon som bott där?