Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Fasiken också, har haft ögonen på biljetter till i sommar som stadigt gått neråt i pris. Igår; upp 2000, idag upp ytterligare 1000. Wtf?! Störigt...
Fasiken också, har haft ögonen på biljetter till i sommar som stadigt gått neråt i pris. Igår; upp 2000, idag upp ytterligare 1000. Wtf?! Störigt...
Resande: hoppas hoppas hoppas så att du har rätt, retar mig nåt så förbaskat på att vi inte bokade innan...
Jaaa, biljetterna är billiga igen! :)
Jag har kanske solskyddsfaktor 25 de första dagarna, men satsar mer på korta stunder i solen, sedan under parasoll. Ökar sedan stunderna i solen successivt, brukar funka kanon!
Det beror på, på tex MBK i Bangkok har jag prutat. Det är för att det är mycket krimskrams eller vad man ska säga. Men om varuhuset säljer "märkeskläder" med lappar i(!) i så brukar jag inte pruta, endast om jag köper många plagg/skor.
Ja, det tycker jag iaf. Jag brukar tex få många beställningar på Converse. I somras var det fyra-fem par och då frågade jag. Jag fick lite rabatt, med betoning på lite! :) Oftast så har deras märkesbutiker bra erbjudanden, Levi's brukar tex ha att ju fler plagg man köper desto mer rabatterat blir plagg två och tre osv.
Jag håller inte till så mycket i Phuket, de köpcenter som fanns på den tiden jag var där en del är nog inte desamma längre! :)
Jag brukar köpa ett par för ca 1000 Baht (tyg) och 2000 Baht (skinn). Har jag för mig... Alltså kring 200 kr resp 400 kr.
Vi väljer 2 rum med connecting doors. Skönt när kidsen vaknar att de har ett eget rum och kan leka och titta lite på tv utan att vi behöver göra avkall på sovmorgnarna! :)
Har fått ett pris på 6500 kr totalt, 14 nätter, 2 rum, frukost. Lågsäsong.
Jaaa, resa bokad! 21900 blev flygkostnad för oss fyra! Vi väntar lite med hotell, men 6500 blir det för 2 connecting rooms! :)
Så underbart att ha detta att se fram emot!!
Vi Wa: i Krabi är det riktigt bra väder kring jul, inte mycket regn och därför inte så mycket luftfuktighet, dessutom inte så hett som det kan bli i tex april.