• TomMon

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Fasiken också, har haft ögonen på biljetter till i sommar som stadigt gått neråt i pris. Igår; upp 2000, idag upp ytterligare 1000. Wtf?! Störigt...

• TomMon

Resande: hoppas hoppas hoppas så att du har rätt, retar mig nåt så förbaskat på att vi inte bokade innan...

• TomMon

Jag har kanske solskyddsfaktor 25 de första dagarna, men satsar mer på korta stunder i solen, sedan under parasoll. Ökar sedan stunderna i solen successivt, brukar funka kanon!

• TomMon

Det beror på, på tex MBK i Bangkok har jag prutat. Det är för att det är mycket krimskrams eller vad man ska säga. Men om varuhuset säljer "märkeskläder" med lappar i(!) i så brukar jag inte pruta, endast om jag köper många plagg/skor.

• TomMon

Ja, det tycker jag iaf. Jag brukar tex få många beställningar på Converse. I somras var det fyra-fem par och då frågade jag. Jag fick lite rabatt, med betoning på lite! :) Oftast så har deras märkesbutiker bra erbjudanden, Levi's brukar tex ha att ju fler plagg man köper desto mer rabatterat blir plagg två och tre osv.

• TomMon

Jag håller inte till så mycket i Phuket, de köpcenter som fanns på den tiden jag var där en del är nog inte desamma längre! :)

Jag brukar köpa ett par för ca 1000 Baht (tyg) och 2000 Baht (skinn). Har jag för mig... Alltså kring 200 kr resp 400 kr.

• TomMon

Vi väljer 2 rum med connecting doors. Skönt när kidsen vaknar att de har ett eget rum och kan leka och titta lite på tv utan att vi behöver göra avkall på sovmorgnarna! :)

Har fått ett pris på 6500 kr totalt, 14 nätter, 2 rum, frukost. Lågsäsong.

• TomMon

Jaaa, resa bokad! 21900 blev flygkostnad för oss fyra! Vi väntar lite med hotell, men 6500 blir det för 2 connecting rooms! :)

Så underbart att ha detta att se fram emot!!

• TomMon

Vi Wa: i Krabi är det riktigt bra väder kring jul, inte mycket regn och därför inte så mycket luftfuktighet, dessutom inte så hett som det kan bli i tex april.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)