Mawe123 skrev 2010-10-15 10:29:05 följande:
Vad är det som påverkar Bathen nu?
Jag kan köpa Bath för 0,2280 på banken nu, men på forex står det :
"
Thailands baht är en av de populäraste valutorna i Asien för investerare just nu. THB stärks."
Jag har också sett det. Tidigare har ju bahten följt dollarn så det känns tokigt.
Thegran skrev 2010-10-15 10:22:21 följande:
oj, vad billiga blöjor ni har hos er! vi ger 109 - 119 för ett paket Libero här (up & go)
finns inte storpack på mataffären i saladan? nu minns jag inte vad den heter, men den var iaf lite större :) har hört från andra att det ska finnas strörre förpackningar där...?
vi plockar med oss en del blöjor vi med, eftersom vi har vikt så det räcker och skjuts hela vägen, så då kan man ju lika gärma fylla upp till maxvikt med blöjor.
Här är priskrig på blöjor för att locka småbarnsföräldrar. Någon tur får man ha ibland. Storpack i mataffären finns men då är det ca 10 blöjor i paketet, jämfört med 3 på Seven Eleven, sådana "storpack" har många småbutiker också men det är bara i Krabi jag sett vad vi menar med storpack. Det kommer säkert så småningom men det mesta förs ju till Lanta med tuktuk och då blir det väl ingen ekonomi med de mest skrymmande varorna antar jag. Våtservetter tar vi också med hemifrån, dels för att de thailändska stinker parfym och vi använder dem ofta istället för handtvätt inför måltider och då känns det inte så nyttigt, dels då de är betydligt dyrare. Här köper vi ett paket för 12 kr. Minns inte riktigt vad de kostar på Lanta men det var dyrare.