Inlägg från: Smilla75 |Visa alla inlägg
  • Smilla75

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Lyck4 skrev 2010-08-10 12:38:19 följande:
    Skippar ni även till barnen?
    Vi tar alltid Ducoral och även till barnen (över 2 år). Risken för kolera är förvisso låg men det skyddar för mkt andra magåkommer med. Vi tycker det är jobbigt nog att vara iväg med alla barn (och härligt förstås men ni förstår säkert hur jag menar) utan att vara halvkassa i magen. Eftersom jag jämt är gravid eller ammar....så får jag inte ta thailändska mediciner.
  • Smilla75
    lillsussan skrev 2010-08-24 18:30:56 följande:

Vet att ni pratat "soldräkter" (heter det så?) tidigare i tråden.

Ni som är resvana med barn hade ni skaffat det till en 7-månaders och i så fall har ni någon rekommendation? Letade runt lite bland butikerna men allt verkar vara bortplockat.

http://www.zunblock.se/?pid=3

Rea i er storlek, välj lång ärm 249 kr, bäst i test.

http://www.zunblock.se/?pid=3

kort ärm i bästa storlek.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-08-25 08:35:18 följande:
    Har precis varit och postat visumansökningarna, efter mycket om och men.

Ska beställa solglasögon till dottern (på rea, såklart!) och i em åker vi till grannstaden och köper nya badbyxor åt henne (imsevimse) för poolbaden i thailand och badhuset här hemma såklart.
    Tror ni man behöver två par? Tänkte ha dem när hon badar i poolen, och när vi åker båt (eftersom man inte ska kombinera vanlig blöja och flytväst). Lär väl räcka med ett par..? På stranden får hon bada näck eller i solskyddsbyxorna.
    Ett par räcker nog bra. Du vet väl att de inte håller inne kisset så hon blir nedkissad i båten. Har läst att det ska funka med blöja och flytväst, ni kan ju prova själva.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-08-25 08:43:12 följande:
    Japp, vet att de inte håller inne kisset. Men om det står mellan det och att riskera hennes säkerhet så känns det som en enkelt val.
    vanlig blöja gör så att flytvästarna inte vänder sig obehindrat. Det finns mycket skrivet om att de försämrar vändningsförmågan, så det törs jag inte ha.
    Testa att lägg en vanlig blöja i vatten ett tag, då förstår man att det påverkar...De blir jättetunga!

förresten, engångsbadblöjor sådana som ser ut mer som vanliga blöjor, undra om de håller inne kiss bättre? Nån som vet? isånnafall kan man ju ha med sig ett gäng att ha vid båtturer.
    Engångsdito har viss uppsugningsförmåga så det skulle jag absolut föredra i så fall.
  • Smilla75
    mintur2010 skrev 2010-08-25 16:05:31 följande:
    Vi kommer att åka på långsemester till Hua Hin (jan-mars 2011), vår dotter är då 6 månader när vi åker. Vad är ett måste att ta med sig tycker ni som rest med så små barn?

Någon som provat "eget" säte på flyget, går det med en som är 6-9 månader och vad skall de sitta i?
    Då måste ni betala för en biljett till, det är väl onödigt. Sele är en bra idé om ni inte får liggkorg.
  • Smilla75
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-28 09:27:16 följande:
    hallå i tråden!

Någon som vet om Boots finns på Koh Lanta??

Nej, har letat men inte hittat. Var inte så billigt i BKK heller.
  • Smilla75
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-28 18:28:49 följande:
    Jag älskar Boots, handlar alltid där även om det inte är jättebilligt alla gånger. Några fynd brukar det alltid bli men framför allt är det roligt med lite annat än vad man hittar i Sverige. det var ju synd att det inte finns på Lanta....

Kanske finns Boots i Ao Nang?! Någon som vet?
    Det tror jag. Just lanta har begränsat utbud. Men du kan ta ansiktsbehandlingar för inga pengar, det är lyx! Jag tar behandlingar varannan dág!
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-09-01 06:47:41 följande:
    kul att höra att dem gillade det! Vi blev lite sugna efter att personalen på "vår" thairestaurang pratade om det igår.
    Blir nog en tur dit för oss!
    Skulle ta ca en timme med longtail från Ao Nang.

Idag är det precis två månader kvar tills vi åker! Nu är det inte alls lång tid kvar!
    Visumen kom i måndags, vaccineringen är klar och vi ä redo för avfärd redan nu :)
    Vi åker också 1 november!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)