Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

mm

PlanerarJenny!!

Älskar listor, och lägger till och stryker mest hela tiden känns det som!!

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    annica26 skrev 2011-02-06 12:01:57 följande:
    Någon här som bott på nang thong beach  resort 2  i khao lak??  Ligger på nang thong stranden..=) Ligger det vid stranden? hur är vattnet där? närheten tillr restauranger? affärer?
    Nej vi har inte varit i Thailand ännu, men har bokat in oss 4 nätter på detta "budget" hotell
    Suwan Palm Resort
    Hoppas att det är okej, för priset var bra..

När åker ni dit??
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

HEJ

Vilken tid kan man checka in, alltså hur långt innan brukar det vara?

Vi åker 13,40-planet med Thai!

• Jensa1973

Färja AoNang till Phuket

Är det någon som vet om man kan stanna till på Phi Phi för ett dopp eller är det bara av- och påstigning som gäller?
    Kanske enklast att ta en resa enbart dit över dagen från Phuket om vi känner för det.

Vill egentligen bara "se" har inget intresse av att stanna och bo där..
    Det sägs ju att det är vackert, ser vi det från färjan isåfall??

• Jensa1973
    sisterinlaw skrev 2011-02-07 10:53:09 följande:
    Det brukar vara två timmar innan som de öppnar disken, ibland tidigare men själv skulle jag inte vilja vara där längre innan även om jag såg att man rekommenderar 3 timmar innan på Finnairs hemsida (om jag minns rätt).
    Planerar Jenny funderar på när vi ska äta frukost och checka ut från hotellet och ta oss ut mot Arlanda bara!!
  • Jensa1973

Låter bra det.

Jo vi ska bo nära Arlanda Expressen
    vågar tyvärr inte lita på att kunna ta oss ner med SJ samma förmiddag som planet skall gå

Vi ska försöka sova, men Henke är väl ingen sjusovare direkt ;)

• Jensa1973
    hag7 skrev 2011-02-09 09:09:50 följande:
    Tack för bra info TessaG ! Jag är bara rädd att biljetterna ska gå upp jättemycket o står man där o måste betala.
    Mmm vi vågade inte vänta och betalade på en gång.. tänkte att det kunde vara lättare att motivera sig med att spara mycket fickpengar istället.. men nja. Hoppas dock fickpengarna räcker utan att vi behöver känna oss snåla när vi är iväg!
  • Jensa1973

Vi har bokat suwan palm.
    Som jag tolkar dig verkar det ligga bra till...

• Jensa1973

Kanske en dum fråga, men det är väl resenerverna som börjar spöka..Trots all planering!!

Åker man biljettlöst, har ju bokat via Jorden Resor
    Får man någon möjlighet att beställa Taxfree innan avfärd (som på charter)??

Tänk att det är mindre än 3 veckor kvar nu!!!

Tror faktiskt jag har koll på det mesta, förutom att jag igår verkar ha tappat bort mitt körkort.
    Tur det inte va passet Flört

• Jensa1973

Just med blöjor har jag för mig att jag läst att det är dyrt?
    Men det kanske jag fått om bakfoten?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)