• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Ville och Agnes skrev 2012-08-24 19:28:43 följande:
    Hippa....det heter Siam Ocean World.

Thegran...ja det är väl Ving som har det hotellet.
    Men dom har lägenheter på "fel" sida vägen Vi bor precis vid stranden i bungalows

Kacha har ju en ny del och en gammal
    Ving är i den nya och vi bor i den gamla.
    Apollo har det vet jag iaf, och de har både bungalower och rum :)
  • Thegran
    Thegran skrev 2012-08-24 19:48:47 följande:
    Apollo har det vet jag iaf, och de har både bungalower och rum :)
    alltså, menar inte att det är något fel med charterhotell.
    Det är bara inte riktigt min grej.

• Thegran
    Ville och Agnes skrev 2012-08-24 20:05:13 följande:
    Nä jag förstår Personligen tycker jag inte att det känns som ett charterhotell med tanke på att det nya "komplexet" ser man inte så mycket av. Sen är ju vi där på lågsäsong så det är ju inte så mycket folk.

Hade säker kollat på lite andra hotell den här gången men då min pappa har MS och svårt att gå så är det skönt med ett säkert kort Vi vet att stranden funkar för honom och att det finns bra restauranger nära
    visst var ni där samtidigt som vi är på mac? :)
    hur känner man igen er? vi kommer ju vara på kacha en del eftersom resesällskapet (svärmor, svärfar, sambons bror + tjej) ska bo där :) 
  • Thegran
    Ville och Agnes skrev 2012-08-24 20:17:05 följande:
    Tror tyvärr att vi bytt hotell när ni kommer...vi är på Kacha mellan 25/11-3/12 sen bor vi på en annan strand mellan den 3/12-8/12....avslutar sen i BKK.
    aha ja då har vi inte hunnit dit :) Är på Samet då :)
  • Thegran

cherekringar till en ettåringen eller inte? har sån där "babybadring", med sits i. men funderar på om han kan ha cherek...

• Thegran
    winters skrev 2012-08-26 15:32:35 följande:
    de hade oscar när han var ett år, var många som kom fram och frågade oss i thailand var vi köpt dem eftersom han inte bara flöt utan lärde sig ta sig fram, han var 13 ½-14 ½ månad när vi var där första gången med honom. så jag säger köp! Skrattande de röda hade han på rekommendation.
    då köper vi! Men de röda redan från början? 
    Vi har de röda till dottern, de är super. Men är inte de för lite äldre och mer vana barn, iaf om man läser på dom 
  • Thegran
    MiniPyret skrev 2012-08-27 12:45:59 följande:
    Vi ska till Thailand i 5 veckor. 4 veckor på Koh Lanta då sonen går i skolan. 5:e veckan kan vi inte riktigt bestämma oss för. Vi kommer att flyga hem från Krabi. Någon som har tips på något bra ställe som inte är allt för lång resväg ifrån Krabi. ( Vill inte bo i Krabi eller Ao nang)
    Någon av små öarna? Koh Mook? Några nätter på Railey. Eller kanske Klong Muang? PhiPhi är ju smidigt att ta sig till från Lanta också.
  • Thegran

Tack för matstolstipsen. Får se vad det blir i slutändan :P vagnen funkar ju, men känns lite tråkig att ha i sådan jämt. 

• Thegran
    Trexxx skrev 2012-08-28 10:10:05 följande:

Det var flera år sedan jag sist var i Thailand, då på den tiden gick det att hitta bungalows (låg standard) för 150-200bath/natten. Går det fortfarande att hitta så billiga boende?? Isf några tips?

går nog. kanske inte så billiga, men väldigt billiha iaf. såg skyltar på flera ställen om rum som hyrdes ut. bl.a krabi town fanns mycket billigt.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)