Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jag måste bara berätta vad min 4-åriga son sa idag: Han låg på gräsmattan och luktade på gräset och sa: mamma gräset luktar precis som på Noble House (Koh Lanta)Glad. Så gulligt att han tänkte på det för vi var där i november och att han kan associera till det är lite otroligt! Han sa också att han längtar dit så vi måste åka dit snart för hans skull...

• ulligulli

Lite OT: men visst är det någon som hänger här i tråden som varit i Indien med barn?

Vi funderar på att boka av vår resa till Thailand över jul- och nyår och åka till Indien hela januari istället.... 

• ulligulli
    hag7 skrev 2011-08-08 11:26:18 följande:
    ulligulli:Vi var där i jan i år om det nått du undrar över så kan du skicka det till mig ,kommer ihåg att det inte var så poppis att prata andra resmål i den här tråden......

Jag har skickat ett meddelande till digCool
  • ulligulli

annaerika skrev 2011-10-15 07:26:52 följande:
    wicks. Var nyligen på stans största vaccinationsmottagning och dom rekomenderade skydd. Thailand är fattigt. Vi chansar inte när riskan är 50% att drabbas.

Jag kan känna ibland att man blir lite lurad av vaccinationsmottagningarna för de vill tjäna pengar på en....

Brukar fråga på vårdcentralen istället för de är både billigare och har inte samma vinstintresse. 

• ulligulli

Har en liten fråga till Er som har barn som går i skola.

Har ni fått ledigt när ni sökt? Vi har sökt ledigt 19 dagar i januari men fick bara ledigt 10...

Har försökt ringa rektorn men han svarar bara på mail... Och är helt omedgörlig:( Kan förstå när barnen börjar bli äldre, men vår son går i ettan!

Ska träffa fröken på måndag och försöka få med oss uppgifter men hon verkar tycka det är jobbgt eftersom rektorn sagt nej:(
    Hur skulle ni göra? vad kan hända om vi åker ändå? (Som vi kommer göra)

Tycker det är jättejobbigtRynkar på näsan   

• ulligulli
    Thegran skrev 2011-12-16 19:00:02 följande:
    Skolan får inte bevilja ledighet mer än 10 dagar per läsår om det inte förekommer synnerliga skäl (vilket en resa inte är...) det är helt enkelt direktiv från Skolverket.

det står även att;

Om reglerna om ledighet inte iakttas kan skolan överväga att göra en anmälan

till socialförvaltningen. Skolan har även möjlighet att vitesförelägga

vårdnadshavare som inte ser till att skolplikten följs. Ett vite innebär att

vårdnadshavarna kan tvingas att betala en summa pengar så länge eleven

inte kommer till skolan.
    (www.uddevalla.se/download/18.10bee673126685dc...)

Jag har dock aldrig hört att någon fått sådana påföljder

Vi får väl hoppas att han inte gör någon anmälan....

Jag vet att de inte får ge ledigt men har hört att det brukar gå att diskutera med rektorn och lärare för att lösa det så bra som möjligt ändå. Självklart vill vi ju inte att han ska halka efter i skolan.
    Vår son har inte en ända frånvaro dag sen han började skolan då han väldigt sällan är sjuk. 

Vår rektor vill inte ens prata vilket jag tycker är märkligt. Kan tilläggas att han är ny sen i höstas på skolan...  

• ulligulli
    enny signatur skrev 2011-12-30 04:03:39 följande:
    Jag skrev här för länge sidan. Nu verkar det avgjort att det blir Indien i 5 månader. Jag tänkte ändå smyga in här om jag får... vissa ting är ju liknande.. Hur gör ni för att underhålla barn på flyg? Hur mycket packning tar ni med?

Vi åker till Indien på tisdag:)
  • ulligulli
    ronn skrev 2012-02-04 13:14:39 följande:
    Hejsan alla.

Jag har en fråga ang regjulärflyg.
    Vi ska flyga Stockholm-Bangkok-Phuket med Thai hela vägen.
    Vi har en väntetid i Bangkok på ca 2 timmar,måste vi checka ut bagaget i Bangkok och checka in det på nytt när vi ska flyga vidare mot Phuket?

Det är ju två olika flight nr mellan Stockholm,Bangkok och mellan Bangkok,Phuket.

Vi har flygit regjulärt förut men,då har vi bara flygit till bangkok,aldrig vidare till Phuket.

Tacksam för svar.
    Mvh Erika.
    Du behöver inte ta ut bagaget i Bangkok utan du checkar in det hela vägen hemifrån:)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)