Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Är det någon som är i Phuket (Kata) nu och kan lugna mina föräldrar som åker imorrn. Enligt någon väderrapport de läst så är det bara moln och regn...

• ulligulli
    lyckoliv skrev 2011-01-27 13:03:14 följande:
    Nu är vi hemma efter 2 veckor på Koh Lanta och Ao Nang. Kan varmt rekommendera Noble House. Har ni några frågor så besvarar jag dem gärna. Hade det helt fantastiskt!
    Visst är Noble House fantastiskt, speciellt personalenSolig.?

Vi har bott där 3 ggr och skulle gärna åka dit ige, men känner att vi kanske måste hitta på nåt nytt nästa gångSkrattande!
  • ulligulli
    Thegran skrev 2011-01-27 16:42:16 följande:
    nä nu börjar det bli dags att reservera biljetter till nästa resa.
    tänkte åka över sportlovet, två eller tre veckor.
    Blir rätt många som åker, mina föräldrar och syster vill med så vi hamnar antagligen på vårt älskade Lanta igen.
    Ska ni åka nu över sportlovet? Ni kom ju precis hemFlört! Vad avis jag blirSkrattande.
    Mina föräldrar åkte i tisdags och mina pojkar frågade varför inte de fick följa medGråter

Jag håller på och mailar med Leck på Jordenresor igen för vi tänkte kanske åka ca 3 veckor över jul och nyår.
    Vi blir också ganska många, 7 vuxna och 4 barn.

Egentligen var jag och min man inne på att vi skulle åka till Kerala i Indien nästa gång men min mamma vill absolut inte åka dit... Vi vill gärna är såklart sugna på Lanta igen, men min pappa, bror, man och svåger vill gärna spela golf. Har därför funderat på att hyra hus i Ban Phe men inte bestämmt oss än.
    Pappa tyckte de kunde få åka på den här resan förstSkäms.

j
  • ulligulli

Åh, är du gravidGravid? GRATTIS!!!

Man kan väl tom boka infant med babycot och återkomma med namn om jag inte minns fel?

Såg häromdan att man kan flyga till Krabi 2 veckor för 3000:-. Är sjukt sugen men man måste väl jobba lite ibland ocksåFörvånad
    Som tur är håller personalen på Noble House en undrättad på facebook om vad som händer...Obestämd

Är det någon som vet vad det brukar kosta att flyga till Bangkok över jul och nyår?

• ulligulli
    hag7 skrev 2011-01-28 11:54:11 följande:
    Nån som vet om man kan boka flygbiljetter till december redan ? Vi är sugna på att åka ev till Khao lak o sen till Karon då vi har kompisar som ska vara där . Nån som har tips på bra boende ?
    De har släpp utresebiljetterna i december, men inte hemresebiljetterna för januari ännu!

Kontakta jordenresor.se så kan de göra en bevakning åt erSkrattande
  • ulligulli
    Thegran skrev 2011-01-28 19:20:17 följande:
    Tack :) Det är väldigt nytt än så länge...men vi hoppas att går bra hela vägen!

Ska kolla om jag kan boka med babycot direkt, tack för tipset!
    Ska maila Jorden igen så fort jag pratat med mina föräldrar och syster om vilka datum vi ska be dem bevaka.

vilka billiga resor du hittade!  var och med vilka var det?
    Det var på destination.se. Sistaminutenflyg med Ving tror jagObestämd. Kan varit Apollo eller Fritidsresor oxå... Men billigt var detTyst

Lycka till med bäbis och hoppas allt går vägen!
  • ulligulli
    hag7 skrev 2011-01-29 09:31:47 följande:
    Tack för svaret Mallas.
    Mileasmamma:Håller helt med dig ang semester med små barn DET är super jobbigt,nu sist när vi var i Indien tappade jag lusten helt att åka bort så vi ska avboka våran resa till Lanta i mars men sen börjar man titta lite igen o blir sugen o har glömt det jobbiga.
    Mycket beror ju också på hur man bor mm så därför har vi bestämmt att nästa resa ska vi bo på ett familjehotell med underhållning mm el så pker vi till Lanta o försöker bo så nära stranden som möjligt.
    Vart i Indien var ni? Vi är sugna på att åka till Kerala Har du några tips?
  • ulligulli

Vi brukar änvända Jordenresor. De är kanonbra och man behöver inte betala biljetterna förrens en månad innan man åker. Bra om man inte är säkerFlört.

Så här skrev ägare Leck i mail för några veckor sen när jag fått höra att biljetterna över jul & nyår började bokas upp och var lite nervösSkäms

Du har ju JORDEN

Det ska kännas trygt.

Vi är nämligen alltid först, när det gäller Thai, SAS, Qatar, Turkish, och några till Så vi jobbar långt innan, något blir officiellt. Sen kan vi hålla platserna/betalning också

• ulligulli
    Caaatrin skrev 2011-02-02 12:14:35 följande:
    Hittade det hemma nu, det heter Mosi-guard. 10 hour protection.Det är ett stick så är rätt smidigt att kladda på. Är en grön förpackning. Köpte det på apoteket så är bara att gå in där och fråga. Kostade 350 bath. Och räcker mer än väl.. Syns knappt att vi använt den och vi använde i 2 veckor!

Står såhär på den;

"Powerful natural insecy repellent recommended for adults and children from 3 months. For use in HIGH and LOW risk areas where malaria and other insect transmitted diseases are present.
    Trials have shown effective protection for 10 hours after one single application. Protects against a wide range of biting insects. Mosi-guard Natural is made from a natural and renewable resourse ande is kind to your skin."
    Det köpte vi också i Thailand (apotek på Koh Lanta) och det fungerade jättebra!
  • ulligulli
    Ancilla skrev 2011-02-02 10:38:51 följande:
    Vi bodde mellan Mae Phim och Ban Phe i november. Det finns massor med hus och lägenheter att hyra där, ganska många till ett vettigt pris. Vi tyckte dte var jättemysigt, inte så mycket turister och inte heller så mycket turistshopping typ märkeskopior mm. Det gjorde oss ingenting. Ville man shoppa åkte vi till Rayong eller Kleng.
    Maten är klart billigare än omman bor på Phuket. Det finns en tjej här i tråden som bodde flera veckor i Mae Phim. Jag har kvar hennes bloggadress om du vill kika på hennes bilder. Jag bloggade också och kan sända adress om intresse finns. På blocket finns mycket att hya och jag har även andra sidor med hus och lägenheter som är till uthyrning däromkring. Lycka till

Ancilla
    Jag vill gärna veta ALLT eftersom vi funderar på att åka dit över jul & nyår Du får väldigt gärna inboxa mig både din och den andra bloggadressen!
    Hur tyckte du stander var där? Har hört att den ska vara smutsigObestämd,
    Ris och ros? Tips?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)