Smilla75 skrev 2011-09-08 09:34:13 följande:
Ja, det är samma men som jag förstår det ligger Lanta Garden Bungalow på Klong Dao, eller finns ett annat ställe? Lanta Villa är trevligt, okså KD.
Toivonen13 skrev 2011-09-08 06:40:46 följande:
Smilla: har du kollat nakara (osäker på stavningen)? Stor pool och helt ok pris har jag för mig.
Åh, fint men skulle bli 7000 BHT natten med två barn. Alldeles för mycket.Jag vet att du varit nöjd. Vad vill du särskilt framhålla? Poolen viktig för de ska till Bulon också och där finns ej pool. De gillade som sagt Noble House men det är ju inte direkt slitet om än rätt enkelt tycker jag.
Det finns ett Lanta Garden HILL på Long beach, men jag TROR att det ligger på andra sidan vägen. Träffade en familj som bodde där, de var nöjda. De har rätt ok priser också.
sen finns ett eller två lanta garden (lanta garden home är det möjligt att det ena heter...) på Klong dao också.
Poolen på GD är fin och fräsch! Välskött. Ligger mellan superior berachfront bungarna och havet. En djup bassäng och sen en liten bassäng för barn. Ska ha en massa kort från poolområdet, men de ligger nog på andra datorn. Kan fixa någon dag om du vill? Har säkert något på gamla resebloggen också (
www.elsaithailand.wordpress.com)
A/C bungarna och fläktbungarna är väldigt slitna. superior beachfront bungarna var väldigt fräscha och fina -07 iaf, de bör fortfarande ha iaf en helt ok standard. Vanliga superior håller ungefär samma standard som A/C bungara, så de är inte värt att lägga extra pengar på en sån utan då bör man satsa på just en beachfront. Sen finns ju lite fler boendealternativl, som jag inte har någon koll på.
Anläggningen känns inte lika välskött som Noble House, vare sig bungarna eller miljön runt om.
Men det är rent, personalen är trevlig och vi älskar lugnet och läget.
Viktigt att tillägga är att det periodvis är en "flod" mellan resorten och stranden. När vi var där kunde man vada över, det gick upp till knäna ungefär, och vi har aldrig upplevt det som något problem.
Det tar dessutom lika lång tid mellan Saladan och Good days som mellan Noble house och Saladan.