-
Tack för svaret!hag7 skrev 2011-08-12 22:19:25 följande:Svårt o välja men jag tror faktiskt att jag föredrar Koh lanta men det var väldigt lugnt i Khao lak . Sen kan dety ju ha hänt ganska mycket då det var ett tag sen vi var där o då höll dom fortfarande på med uppbygnaden av Khao lak. men vi var sugna att kombinera khao lak o koh lanta men tyckte sen att det var för långt mellan .
-
Tack för svaret! Kanske ska våga oss dit nån gång :) Men det får vänta. Nästa resa blir det iaf Lanta igen. Vi är väl kanske lite tråkiga som fastnat för en ort och gärna återvänder, men känner oss hemma där numera och det är en rätt skön känsla iaf när man har småbarn med sig :)winters skrev 2011-08-13 08:17:58 följande:det finns restauranger på stränderna, men de flesta är i "stan", men oftast åt vi på stranden, men varierade lite, det är ju alltid roligast. dock har jag inte koll på biang nang-stranden. det jag tycker om är att det var det bästa av två världar, lagom lugn, men ändå lagom livligt!
har bara varit på koh lanta en natt och fick inte mersmak, men det beror säkert på strand o hotell osv, vi var bara på genomresa. förstår ju att det måste finnas något speciellt eftersom så många älskar det, någon gång får vi åka dit och hitta det, gärna i kombination med koh lipe tror jag!
Lanta är ju ingen paradisön med sådana stränder man ser i resekataloger kanske, men det är fantastiskt ändå :) Men sen kan ju alla omöjligt gilla samma saker, så det är ju inte hundra att ni trivs bara för att många andra gör det :) Men - mer än en natt behövs nog, annars hinner man inte in i Lantalugnet.
Lipe vill vi till, och tänkte åka till förra resan. Men resan dit avskräcker mig lite faktiskt...Får nog vänta tills knoddarna är lite äldre. -
Vill ni ha lugn och ro rekommenderar jag Lanta. Ao Nang är inte lugn och ro, inte om ni ska gå genom centrum iaf. Gott om skräddare och inkastare som tilltalar en på svenska och som tom tar tag i en för att få en att stanna.Melodina skrev 2011-08-13 22:56:36 följande:Hej alla,
funderar på att åka till Koh Lanta eller Ao Nang med familjen, två vuxna, två barn och farfar. Barnen är 4 och 6 år.. Vart är det bäst att bo? Vi vill ha lugn och ro, inget Bamse hotell. God frukost och nära till stranden.. Några förslag?
Vi åkte från Lanta till Ao Nang, tanken var att stanna där två veckor men vi åkte tillbaka till Lanta efter några dygn.
ska man till finare strand där man badar så måste man åka long tail, går ju att bada på Ao Nang stranden också men den är inte så mysig. -
vi bokar flyg genom resebyrå (jordenresor.se) och sen boende på egen hand.tickelina skrev 2011-08-16 08:07:28 följande:Hej!
Vi är ett par runt 25 års åldern & tänkte resa till Thailand när vår son är 2 år.
Hade ni bokat via någon resebyrå eller arangerat själva?
Tanken är att vi vill va borta 3 veckor någonstans i södra Thailand, barnvänligt . sol & bad.
Och ha ca 3 dagar i Bangkok.
Har rest till Thailand 2 ggr tidigare, men aldrig med barn.
känns bra att boka flyg genom byrå, ifall något strular är det guld värt med en bra resebyrå som hjälper en. -
jaha, nu har tydligen föräldrarna bokat thailandsresa.
kul för dem, surt för mig som redan är fruktansvärt avundsjuk :)
men det positiva är att då kan de köpa med sig ett helt lass med soja åt mig! Min fantastiska thai soja är slut :(
-
Maggi soja heter den. Flaskan är rund nertill och smalnar sen av.Martha skrev 2011-08-18 09:18:45 följande:Vad är det för Soja? *nyfiken*
på framsidan är det en gul etikett med stekt ägg och korv på bild.
brukar stå framme på borden på i stort sett alla restauranger i thailand.
Jättejättejätte god att ha till i stort sett alla thairätter :)
ska bege mig ner på stan och se om vår butik med utländska matvaror kan tänkas ha den, eller ta in... -
ingen aning om det är samma, flaskan ser helt annorlunda ut.Tullemi skrev 2011-08-18 09:46:52 följande:Det ärväl denna du menar (kankse att flaskan ser annorlunda ut i Thailand):
www.nestle.ca/en/products/brands/Maggi/Liquid...
är inte ens hundra på att den heter Maggi, men så har folk sagt iaf :)
Har iaf hittat den, vår butik med utländska varor hade precis fått hem sojan :) -
här är iaf en sån flaska;
http://3.bp.blogspot.com/_dMhFnFJKqpQ/S-lwIpUtjzI/AAAAAAAAA5E/0PKyJo7QOBA/s320/CIMG1926.JPG -
välling finns inte att köpa. inte sådan vi har här hemma iaf.mulle08 skrev 2011-08-20 22:34:13 följande:Tips på boende kring phuket och krabi önskas!
Hej! Ny i tråden , kan man hoppa in så här? Vi planerar en thailandsresa på 3 veckor i november med våra döttrar, 1 och 3 år. Vi tänker ta ett flyg till Phuket och boka boende ca 1 vecka i närheten och sedan ta resten av tiden eftersom . Skulle gärna vilja ha tips på orter och boende i närheten av Phuket, och även om vi sedan flyttar oss till trakterna kring Krabi eller Koh Lanta.
Undrar också om det är någon som vet om det går att köpa välling till 1-åring i dessa trakter :)
Mycket tacksam för alla tips och råd som finns att få!
var i Krabi vill ni bo?
Menar du krabi town? -
vill du ha underbar badstrand ska du eg söka dig ut till öarna. Vart kommer ni flyga? bangkok eller ingår inrikesflyg till phuket, krabi eller annan ort?elektra1 skrev 2011-08-22 11:17:56 följande:
Hej. Är ny här i tråden. jag har aldrig kunnat tänka mig att åka till Thailand. Men nu ska jag dit ändå Vann en resa för ca 60 tusen kr som ska vara i thailand. Någon som har något bra tips på hotell? Måste vara fritidsresors utbud. Får kosta max 65 tusen kr för 4 personer. Barn på 4, och 11 år ska med. Stranden är viktigast, måste vara en underbar badstrand, sen kommer aktiviteter, något måste finnas att göra iallafall. Sen boende och mat.
Och inte för lång transfer från flygplatsen, max 4 timmar.
så kom gärna med tips. Har ju ingen aning om var man ska åka.