• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

YlvaD skrev 2010-05-09 21:08:54 följande:
    TessaG: Samma här:) Jag tror Khanom ligger på östsidan.            Resan som vi reserverat är 7/3 - 5/4

ja, hittade en karta med det utmärkt. Vi får nog spara det till nästa resa då vi tänkt ta oss åt öst. I år får det bli Krabi trakten. Vi spikar bara Lanta, 4 veckor, resten håller vi öppet och bestämmer på plats men är ju bra att ha lite alternativ som man kollat på hemma så man vet på ett ungefär vart man vill ta vägen :)

• Thegran
    Pelex skrev 2010-05-12 12:24:22 följande:
    Idag är det "bara" 6 månader kvar tills vi ska åka. Tiden går fort, det var 10 månader när vi bokade :) *längtar*
    visst är det härligt att se hur tiden minskar!! :)
  • Thegran
    Karolina75 skrev 2010-05-12 13:39:12 följande:
    Tack för tipset! Jag vet att någon har rekommenderat det stället tidigare i tråden också. Vet du om de har familjebungalows, alltså en bungalow med minst två rum? Jag har mailat Noble house nu och frågat om pris för detta. Skrev att vi ville ha en bungalows med minst två rum och bad dem skicka bilder. Men jag fick bara ett pris tillbaka som svar. Vet inte om de uppfattade kravet med minst två rum och jag skulle ju gärna vilja se en bild innan vi bokar...
    har de inga bilder på hemsidan?

ett tips till er som vill ha två rum, många resorter har bungalows med connectingdoor. Kan säkert bli billigare att boka så ibland än en två rums bunge.
  • Thegran
    Karolina75 skrev 2010-05-12 17:21:34 följande:
    Nej, det finns inga bilder på rummen på deras hemsida! Vi har så små barn, att det inte skulle fungera med connectingdoor...

ah nä då funkar det ju inte riktigt kanske...tänkte dock att man ju kan ha dörren stående öppen/bara igen skjuten så blir det som ett rum extra :)

men även om det inte finns bilder borde det stå i rumsbeskrivningen om det är fler än ett rum?

• Thegran
    Karolina75 skrev 2010-05-12 13:39:12 följande:
    Tack för tipset! Jag vet att någon har rekommenderat det stället tidigare i tråden också. Vet du om de har familjebungalows, alltså en bungalow med minst två rum? Jag har mailat Noble house nu och frågat om pris för detta. Skrev att vi ville ha en bungalows med minst två rum och bad dem skicka bilder. Men jag fick bara ett pris tillbaka som svar. Vet inte om de uppfattade kravet med minst två rum och jag skulle ju gärna vilja se en bild innan vi bokar...
    har kollat lite på hemsidan och en bokningssida, verkar inte finnas två rums bungar.
    kan kolla runt lite och se om jag hittat någon resort som har dessa om du vill.
    är det Klong dao ni vill bo på?
  • Thegran
    Thegran skrev 2010-05-12 17:41:49 följande:
    har kollat lite på hemsidan och en bokningssida, verkar inte finnas två rums bungar.kan kolla runt lite och se om jag hittat någon resort som har dessa om du vill. är det Klong dao ni vill bo på?
    oj vilken kass svenska det blev...:) kan kolla runt lite och se om jag hittar någon resort med sådana bungar. Har inget roligare för mig ikväll ändå, och surfa på boenden på Lanta är en favoritsysselsättning :)
  • Thegran
    Karolina75 skrev 2010-05-12 18:25:38 följande:
    Aha, trodde connectingdoor betydde typ att man har en gemensam veranda till två bungalow... Men om det betyder att man, som jag förstår dig, skulle kunna ha en dörr öppen mellan två sovrum och det blev ungefär som en stor bungalow, så borde det ju inte spela någon roll om det är en stor eller två små bungalows! ;o) Om du VILL kolla så är det klart jag blir jätteglad för det!!!
    ja, iaf där vi bodde och det fanns connecting door så innebar det en dörr mellan rummen i bungen. Vi hyrde endast ena delen, och då var dörren låst men hyrde man båda kunde man ha den öppen :)

har kikat lite efter resorter som har bungar med fler rum än ett, och hittat dessa hitills;

Laguna beach club (där tänkte vi bo, men sen fick vi så bra pris på ett annat ställe att vi tog det istället..)

Holiday villa

dessa är på Klong dao, kikade även på Kaw kwang och där har Aloha lanta resort också bungar med två rum.

ska kolla upp lite ang connecting door! hör av mig under kvällen
  • Thegran
    Thegran skrev 2010-05-12 18:33:39 följande:
    ja, iaf där vi bodde och det fanns connecting door så innebar det en dörr mellan rummen i bungen. Vi hyrde endast ena delen, och då var dörren låst men hyrde man båda kunde man ha den öppen :)har kikat lite efter resorter som har bungar med fler rum än ett, och hittat dessa hitills; Laguna beach club (där tänkte vi bo, men sen fick vi så bra pris på ett annat ställe att vi tog det istället..)Holiday villadessa är på Klong dao, kikade även på Kaw kwang och där har Aloha lanta resort också bungar med två rum.ska kolla upp lite ang connecting door! hör av mig under kvällen
    en snabb sökning på google gav dessa resultat där connecting door ska finnas;

dr lanta (där ska vi bo i nov)
    lanta sea house resort
    andaman lanta resort

Southern lanta ska också ha stora bungar.

är det bara Klong dao ni är intresserade av?
    på Long Beach vet jag att Good days har connecting door i iaf en av bungalowtyperna. Det är en toppenresort, där vi trivdes jättebra. Stranden är dock inte lika långgrund och barnvänlig som klong dao.
  • Thegran
    Pajsarn skrev 2010-05-12 20:46:46 följande:
    Håller med om att det är synd att det inte finns bilder på hemsidan. Därför bokade vi ett annat hemifrån men efter 3 dagar när vi fått se Noble House på plats föll vi direkt och bokade på plats. Vet ej om de har 2-rums men däremot en connecting door eller vad nån kallade det. Från vårat rum fanns det en låst dörr till de som bodde brevid...så det skulle ju kunna funka. Vet dock ej om jag skulle tycka det var värt priset, men kanske om man är en stor familj?! Vi var bara 4 så det räckte för oss.Vi bodde också på Kaw Kwang när vi var på Klong Dao, där hade de 2-rumsbungar. Jättefint område och i slutet på stranden, så det var väldigt lugnt och knappt några vågor. Däremot är det 10-15 min promenad längs stranden om du vill till andra restauranger tex. Smaken är ju olika men standarden var enligt oss lägre än Noble på just rummen, kändes inte lika "rent"....
    Har aldrig sett noble house irl, men det tråkiga är att det är noll prutmån! vi försöka få ner priset där, men fick inte ner det ens en bath... på andra ställen gick det att förhandla, kanske inte så mycket hos alla, men iaf en del.
    vi fick iaf till ett riktigt bra pris i slutändan hos DR :)
  • Thegran
    Karolina75 skrev 2010-05-12 21:01:07 följande:
    TessaG och Pajsarn: Tack så otroligt mycket för era svar!!! Vilken underbar hjälp!!! Har skickat iväg en prisförfrågan till Laguna beach och skrivit ett nytt mail till Noble house. Ska kolla resten så snart jag har möjlighet!!! Vi kanske ses där också Tessa, för visst är det väl så att vi ska vara där samtidigt?!!! (för vår del 16 nov-17 dec)
    vi fick ner priset 10% på laguna. Vi är några som lyckats pruta rejält på DR lanta, de har ju connectingdoor så hör med dom också.

ja, vi är på Lanta 1 - 27 nov (ska göra min praktik på en av de svenska skolorna) sen åker vi vidare någon annanstans och hem igen 13 dec.
    Då ses vi kanske på Lanta sen då :) Får anordna en familjelivträff!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)