Zvartaliljan skrev 2011-02-24 20:38:52 följande:
vart ser man detta? Står det någonstans på deras hemsida? Min son fyller 2 den 30 december o det vore ju skoj o stanna över nyår...
Vi kommer förmodligen flyga till bangkok 8 december, någon med tips på vart vi ska ta vägen? Vi tänkte röra oss neråt mot krabi/koh lanta men skulle vilja ha några stopp längs vägen och jag tar gärna emot tips. Har en konst- och arkitekturintresserad man och själv älskar jag naturliv. Ingen av oss vill vara bland en massa turister och stadsliv...
nånstans på hemsidan står nog åldrarna, vet dock inte var såhär på rak arm.
Men ring direkt till Thai och hör, eller med bolaget du bokar genom.
Som jag har förstått måste man boka genom "en riktig" resebyrå, och inte tex travelstart eller annan nätsida för då kan man enbart fylla i barnets ålder vid hemresa, som då blir 2 år och då blir det eget säte och högre pris automatiskt.
Vi bokade genom Jorden resor, de informerade direkt om att hon kunde åka både som infant eller med eget säte. På våra biljetter skillde det 6000 kr om hon skulle ha eget säte...
Var förövrigt inga som helst problem att ha henne i famnen hela resan. Hon lekte lite i början och sov sen gott större delen av både dit o hemresan.
På vägen hem blev vi erbjudna ett ledigt säte, men det var några rader från våra platser så vi tackade nej.