Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Nudå?? Sidan lägger in ett mellanslag mellan as och px? Ta bort det om det fortf inte funkar!
Jag har aldrig växlat i förväg, tar alltid ut i automat. Funkar fint även på Lanta. Resevattenkokare finns tex på Siba.
Loggar in och säger hej från Koh Lanta. Vi bor på Klong Nin just nu, reser 3 månader med tre barn. Det regnar och är molnigt här :(. Och väldigt myggigt. Jag har sett MYCKET dagmygg, de svartvita, som kan vara Denguebärare. Jag har värsta Denguenojjan och funderar på att dra vidare till mindre myggig plats. Men var...? Jag antar att myggen kommer med regnet/fukten. Har någon varit uppåt HuaHin lr koh chang nyligen (lr är där) och vet ngt om mygg/dengue situationen? Vår plan var annars att ta oss söderut mot Malaysia såsmåningom. Min äldsta son är helt täckt av myggbett, trots myggmedel och långärmat på kvällarna. Fr.o.m. Imorgon sprayar vi honom dagtid oxå!! Sorry för neg inlägg, men gillar inte mygg . Annars har vi det toppen!!
Jag funderar på att åka två veckor till Thailand nu i mitten av mars. Med på resan är två barn (3 och 7 år) och min gamla pappa! Vi är alla väldigt beresta, och särskilt i Thailand. Men vi har aldrig rest så här "kort" tid förut...
Vi flyger t/r Bangkok och vill vidare ut till strandlivet så fort som möjligt.
Hjälp mig med resrutt! Krav: kort transfer (max 4 timmar med bil, orkar inte flyg/tåg), kanske möjligt att byta ort/strand lätt. Såklart fina stränder ! Och gärna inte jätteexploaterat...
Funderar på Koh Samet + Mae Phim? Tips på boende tas mycket gärna emot!!