Inlägg från: Mitt livs lycka |Visa alla inlägg
  • Mitt livs lycka

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej i tråden!

Någon som varit i Krabi med småbarn? Tycker det verkar lite jobbigt att "vara tvungen" att ta båt varje dag för att komma till fina stränder...

Har tidigare varit 2 ggr på Koh Samui och också Koh Chang och Koh Phangan. Men nu vill jag se andra delar av Thailand. Funderar på Krabi eller Koh Lanta...

Någon med erfarenheter av dessa?

• Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-07-07 20:12:25 följande:
    Lanta har vi skrivit massa om i tråden, så kolla lite bakåt :)
    eller är det något spec du undrar?
    Njä, jag vet inte vad jag undrar egentligen! Obestämd Men är lite nyfiken på erfarenheter från Krabi... Vad jag förstår så är det inte Ao Nang en jättefin strand utan man bör åka iväg till andra stränder typ Railey Beach. Dock tycker jag personligen att det verkar lite jobbigt då man har en ganska liten en på två år... Men jag vet ju inte.... Glad
  • Mitt livs lycka
    Flamma skrev 2010-07-07 20:13:29 följande:
    Vi har varit i AoNang, tyckte inte alls att det var jobbigt att ta longtail varje dag, fungerade jättebra, men man kan ju inte ha nåt annat än paraplysulky
    Inte jobbigt alltså... Skrattande Jag är kanske lite bekväm av mig... tycker det är skönt att ha ett mysigt boende direkt på en fin strand - bara att kliva utanför dörren och man behöver inte packa ihop grejer för att åka iväg... Skrattande Men då kanske man inte ska ta Krabi..

Koh Lanta har jag varit lite sugen på också... Kanske passar bättre då... ?
  • Mitt livs lycka

Någon som kan tipsa om bra boende i Krabi på Ao Nang?

• Mitt livs lycka

Vill bara tacka för de förlsag jag fått på boende i Ao Nang. Har aldrig varit i Krabi tidigare så det är alltid kul att få lite tips! Däremot så är vi lite tråkiga på det sättet att vi helst inte bor på hotell som Ving/Fritidsresor/Apollo använder.. Obestämd Inte heller vill vi ha "för långt" till stranden/centrum, åker ogärna tuk-tuk i onödan (med tanke på det som diskuterats lite förut nämligen "omöjligheten" till att spänna fast barnen. Men givetvis åker vi tuk-tuk ibland men kan man undvika detta flera ggr dagligen så gr vi gärna det. Och jag personligen bor gärna nära stranden iaf! Glad Vi får se på vilket hotell vi hamnar på! Men ni får gärna fortsätta komma med förslag och fortsätter att googla på boende! Men jag har era förslag kvar i minnet! Glad

• Mitt livs lycka
    Mitt livs lycka skrev 2010-07-28 20:49:48 följande:
    Vill bara tacka för de förlsag jag fått på boende i Ao Nang. Har aldrig varit i Krabi tidigare så det är alltid kul att få lite tips! Däremot så är vi lite tråkiga på det sättet att vi helst inte bor på hotell som Ving/Fritidsresor/Apollo använder.. Obestämd Inte heller vill vi ha "för långt" till stranden/centrum, åker ogärna tuk-tuk i onödan (med tanke på det som diskuterats lite förut nämligen "omöjligheten" till att spänna fast barnen. Men givetvis åker vi tuk-tuk ibland men kan man undvika detta flera ggr dagligen så gr vi gärna det. Och jag personligen bor gärna nära stranden iaf! Glad Vi får se på vilket hotell vi hamnar på! Men ni får gärna fortsätta komma med förslag och fortsätter att googla på boende! Men jag har era förslag kvar i minnet! Glad
    Jag fortsätter att googla på boende skulle det stå... Drömmer
  • Mitt livs lycka

God morgon!

Nu har vi äntligen bestämt oss - det blir inte Ao Nang utan Koh Lanta och Koh Phi Phi!! Någon som har tips på bra boende? Vi vill som sagt bo strandnära - dock inte på stort komplex utan gärna något lite mindre/mysigare men givetvis fräscht hotell (gärna i bungalow på stranden). Dock vill vi att det ska finnas pool.

För mycket begärt eller har ni några tips?

• Mitt livs lycka

Ser att ni pratar om Dr Lanta! Vi funderar på att boka DR Lanta alt. Andaman Lanta Resort på Koh Lanta men kan inte bestämma oss... Några med erfarenheter från dessa?? Bra/dåliga??

• Mitt livs lycka
    smarres skrev 2010-08-04 21:04:05 följande:
    Är det någon som vet var man kan hitta badskor och solskyddsdräkt med lång ärm och ben? Alla jag tittat på har bara kort ärm o ben, finns det någon anledning till det kanske? Och så fattar jag inte vad det e för skillnad på soldräkt och solskyddsdräkt, någon som kan förklara för en förvirrad....Glad
    ex. Swimpy säljs på Clas Ohlson - jag köpte en förra året på rean, fick den då för halva priset!

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=150192302
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-05 06:52:51 följande:
    har ingen erfarenhet av DR än, men så gott som allt jag har läst har varit positivt. Våra vänner som varit där och kollat säger också att det är jättefint och barnvänligt.
    Jag tror det kommer bli kanon! Dessutom har de väldigt hög prutmån ;)
    Ok, det låter ju bra! Just nu lutar det åt att boka DR!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)