• Frosk

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej! Är ny i tråden och vi ska åka till Phuket, Karon beach i januari. Undrar en massa egentligen och detta är första resan min sambo och jag gör tillsammans och med våra barn. Hur gör man tex med barnvagn? Jag såg att det fanns nåt ställe där nere som man kan hyra av. Hur har ni andra gjort? Och vad bör man inte glömma att ta med sig? Är det många som åker på magsjuka där nere? Behöver alla tips jag kan få!

• Frosk

Är det bättre att ta med egen sulky? Jag kollade lite och priset blir ungefär samma om man köper en billig som om man hyr. Är det nåt man bör undvika i matväg för att minimera risken att bli dålig?

• Frosk

Jaha, så läser man på aftonbladet att samatha fox blev biten av en rabieskatt i thailand. Ännu en sak att hönsa sig över. Jag är också en sån där som oroar sig för allt! Att jag ens vågade boka en resa är ett under för jag hatar att flyga  eftersom det också är livsfarligt

• Frosk

Hur är shoppingen i Karon? Eller tar man sig till patong för det?

• Frosk

Jag kanske är löjlig nu men jag oroar mig för att man ska åka på kräksjuka lagom till resan. Vad gör man då?

• Frosk
    stockrosen skrev 2010-07-29 14:02:59 följande:
    Vad är det som gör att du oroar dig för det?
    När skall du åka?
    Vi ska åka i januari och det brukar ju härja på förskolan lite då o då under vintern. Går det att avboka med så kort varsel?
  • Frosk

Ja stora dottern brukar få det så fort det går och jag åker oftast på det med och sambon ibland. Vi åker charter iaf såd et kanske är lättare då, men man vill ju veta säkert.

• Frosk

Nu blir jag nyfiken. Vad smakar den där dukoralen egentligen? Är den jättehemsk att få i sig?

• Frosk

Nu undrar jag lite över platserna på flyget. De längst fram med extra benutrymme kostar ju lite extra, är det värt det? Vår yngsta är 1½ så det känns jobbigt att ha henne i knät hela resan. Vid dessa platser så kan man ju lägga ner henne på golvet framför sig.

• Frosk

mileas mamma och stockrosen. Tack för era svar. Låter ju som det kan vara värt pengarna ändå!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)