Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Fru Z skrev 2010-10-13 08:42:05 följande:
    Haha, jag är rätt snurrig (skyller på graviditet å en förkyld dotter = därmed inte mycket nattsömn) Menade såklart Katja

Ja, vi kommer kolla könet också då. Det är främst mannen som vill veta. Men jag kan inte sticka under stolen att även jag är "lite" nyfiken Frågan är bara hur vi ska lyckas hålla tyst sedan. Vill nog suga på karamellen lite till. Vi får väl se hur vi bestämmer. Blir nog heta diskussioner i bilen hem antar jag
    Det är lugnt, kul att kolla med 3D. Vad tror du att det blir?
  • IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2010-10-13 21:23:02 följande:
    Oj, glömde skriva här.. De kunde inte se något foster idag heller.. Så jag fick med mig tabletter hem som jag ska ta imorn för att få missfall.. så hoppar ut ur tråden igen.. :/

Nä fy 17!! Usch!! vet inte vad jag ska säga mer än att jag tycker synd om dig, kramar massor!!

Hur kan det bli så? Du har alltså varit gravid men sen har det inte blivit någe foster??

Förlåt om jag är frågvis men det låter galet..

• IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2010-10-13 21:33:21 följande:
    Tja du, typ som ofostrig graviditet, någon skrev att det hette något annat i en annan tråd, man kan gå hur länge som helst med symtpom o.s.v. o inga blödningar o tro man fortfarande är gravid.. Livmodern o hinnsäcken gjorde att man såg att jag var gravid.. lite knepigt men..
    Ja det låter otroligt knepigt, ofostrig graviditet vet jag ju vad det är..

Jag tycker så synd om dig.
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2010-10-19 19:05:25 följande:
    Laeila, kul att höra att bäbisen mår bra och är hövlig och vinkar på dig Låter som en klok gyn, så du får väl lyssna på henne

Själv har jag varit hos BM idag, känner mig numera som en gående zombie. Så jag fick en ny läkartid inbokad om två veckor. Å har även förvarnat på jobbet att jag antagligen kommer att sjukskrivas deltid framöver. Inte så optimalt, men vad gör man inte. Jag gör ju heller inget bra jobb om jag sitter och somnar. Men magen är mätt för första gången å den var ungefär lika stor som förra gången å barnets hjärta tickade på fin fint.
    Haz79: Åhh vad mysigt det låter med BMbesök,man blir enormt sugen på 100 bebisar till.. men jag är nöjd, jag är så supernöjd. Vem vet hur livet ser ut om 5 år men just nu är jag så himla nöjd med mina två
  • IVFmamma
    Pigelinen skrev 2010-10-19 20:59:48 följande:
    Jag ska på kontroll nu på torsdag, ska bli kul att mäta och lyssna och sånt. Dock upplever jag magen som att den har sjunkit ordentligt, tycker att det är tidigt men de är säkert normalt... Har blivit så anfådd och "stor" och då är jag BARA i v 26 nu...
    Ni får INTE skriva sånt här, man blir ju så sugen...Flört
  • IVFmamma
    Pigelinen skrev 2010-10-19 21:20:55 följande:
    nä... gravid vill jag aldrig vara igen, orkar inte med det
    Jag känner tvärtom, jag totalt ääälskar att vara gravid. Om jag hade lätt att bli det och inga känslor för barnet skulle jag lätt kunna bli surrogatmamma(om jag fick skippa v5-25)

Men som sagt ingen vet vad som händer om tex.5 år men nu vill jag njuta och koncentrera mig på de 2 som vi har, inte fundera på ett ev. 3-4 barn
  • IVFmamma
    IVFmamma skrev 2010-10-19 21:23:18 följande:
    Jag känner tvärtom, jag totalt ääälskar att vara gravid. Om jag hade lätt att bli det och inga känslor för barnet skulle jag lätt kunna bli surrogatmamma(om jag fick skippa v5-25)

Men som sagt ingen vet vad som händer om tex.5 år men nu vill jag njuta och koncentrera mig på de 2 som vi har, inte fundera på ett ev. 3-4 barn
    som kanske aldrig kommer
  • IVFmamma

Välkommen Jemema!!

Jag blir alltid så lycklig och rörd över solskenshistorierHjärtaGravid

• IVFmamma

Jag går runt och stör mig så på min BM, jag var på efterkontrollen och vi skulle ju prata prev.medel. Hon frågade hur jag tänkte på den fronten och jag sa att sånt struntar vi i och hon såg så chockad ut och började babbla om hur vanligt det var att man blev spontant gravid efter IVF. Jag sa bara vänligt men bestämt att vi inte skulle ha nått prev.medel överhuvudtaget...
    Åhh jag kan inte låta bli att störa mig, jag kan inte släppa hennes tjafs om hur vaaanligt det är att man lyckas av egen kraft..

Visst det händer ju men så himla vanligt är det väl inte??

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4