Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Aurora1979 skrev 2011-03-29 17:09:56 följande:
    Katja: Åh vad härligt att bebis 1 mådde så bra!! :D Och vilken tur att du får gå i Falköping! :) I morgon är det min tur! Börjar bli lite nervös.
    Det kommer gå så bra så :O) Det var klockan 15?
  • Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Åh så spännande.. vill också se er lilla... vad kallar ni embryot för? :O) Oj, kanske var dom som ville ändra tid som du säger.. hoppas du får tag på dem på fm!

När blir embryot foster o när blir den bebis? ;O)

• Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Har du hört något!? Snart är det dags :O) Att få se bebis live, så mysigt... Har libero-appen i min mobil och där stod det i vecka 11 (10+0) blir det ett foster av embryot! :O) Hm har kallat "bebisen" för pärlan/pärlorna hihi!!

• Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: GRATTIS, vad mysigt.. jag blev "tillbakaflyttad" en dag typ, så går du också efter det datumet eller hade du 7+1 som det skulle? :O) Jag fick 7+0.. Jaaa.. 94% är göttigt.. det tar jag som 100%.. o han sa också till dig att vid detta ultraljudet så har vi redan passerat mf risken, vecka 12? Ska titta i galleriet :O) GRATTIS igen :O)

• Fru O Mamma Kokkonen
    Aurora1979 skrev 2011-03-30 19:20:16 följande:
    Katja: Ja jag blev nog oxå flyttad en dag eller så. Tror den var 9,6 mm? Japp han sa samma till oss så det känns helt underbart skönt nu!! Grattis igen till dig med! Kul att vi är så lika i tiden!
    9,5 hade jag :O) Så det är jättebra... våra småpyren hihi... Grattis till dig också igen hihi... Längtar tills jag ska till mvc på tisdag, på självaste födelsedagen hihi!!!!
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Aurora1979 skrev 2011-03-30 20:52:15 följande:
    Katja: ja just det, min BM ringde ju mig  i morse (det var hon som ringt igår förresten) för att meddela mig att jag skulle ta extra tabletter av massor enligt doktorns order.

2 multivitamin/dag
    2 kalk/dag
    1 duroferon/dag
    1 folacin/dag (på recept alltså, inte den man köper)
    1 behepan/dag

Plus min levaxin som höjdes.

Känns lite som att överdosera men jaja...
    Oj kära hjärtanes, jag har en multivitamin idag om dagen, två kalk har jag.. Vad är Durofen? Folacin, folsyran i "mitt val kvinna" räcker inte? Behepan, tar jag injektion var tredje månad.. Men är det för att du gjort gbp-operation?
  • Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Kära hjärtanes.. ja, jag får väl säga till bm iaf att jag gjort den operationen också och fråga om dom kan ta blodprover på en gång.. även om jag inte är lika trött nu o inte mår lika illa.. jag mår bättre :O) HÄRLIGT! Men, det lät som väldigt mkt tabletter...

• Fru O Mamma Kokkonen
    IVFmamma skrev 2011-03-31 21:55:24 följande:

På mig kom aldrig nått ut när mitt MA(med tvillingarna) upptäcktes, läkaren sa att kroppen skulle absorbera fostret och allt där med.. Vet iofs inte om det är svaret på din fråga..

Tror Lars sa att moderkaka kunde äta upp fostersäcken med.. grosse ;O)
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4