Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Aurora1979 skrev 2011-03-23 19:04:30 följande:
    Katja: Jag mår bara fint! =) Förutom förkylningen då, som är på förbättringsvägen som tur är. BM kallade förresten samtalet för inskrivning 1. Om 2 veckor ska jag på inskrivning 2 som innebär besök hos både BM och läkare. Har redan fått tider för besök ända in i augusti! Kul att det finns folk som tror på bebis och inte MF! ;)
    Åh, åh.. tårar kryper upp.. här är jag liiiiiite jättemassamycket avundsjuk hihi.. men klart, snaaaart så får jag också  boka tider.. :O) Nyste nyss o det gjorde himla ont, som en stöt. Men tydligen är det ligamenten, smärtan försvann på några sekunder.. :O) Klart du inte väntar mf utan BEBIS :O) {#emotions_dlg.flower}
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Aurora1979 skrev 2011-03-23 21:36:10 följande:
    Katja: Du är säkert dubbelpreggo!! ;) Men ja det är väl jättevanligt att vara supertrött hela tiden?! Har inte kommit dit än så länge som tur är? Börjar snart nojja mig lite över mina ickesymptom. Tycker nog egentligen att du borde ringa och boka MVC-tid så att du kan komma dit fort sen efter VUL... speciellt om du bär på tvillingar! =)
    Jag skulle fasiken kunna sova hela tiden, har inte kört bil på typ en vecka, sen mötet med arbetsförmedlingen i torsdags.. har inte vågat.. för jag är så trött.. Alltså på en skala.. 9/10 typ om man kan säga snart.. Började för typ en vecka sen.. känns som om det blir värre, hur det nu kan det... hehe.. Kanske ringa Sahlgrenska å rådfråga imorgon typ?

Du ska vara glad att du inte har så brutala symtpom, lite räcker ;O)
  • Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Kan ringa SU :O) Kan väl inte skada iaf...

Bejbi: Men det är nog iofs väldigt individuellt också med gravtecken o hormoner... men man kan inte redan har lågt järnvärde?

Kanske du vet Aurora, då jag vet några blir rekommenderade järntabletter hela tiden under sin gbp-op! VUL är ju snart iaf.. så är jag ff lika trött imorgon så kan jag väl lika gärna avvakta, vill ju inte vara till besvär!

• Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Vad bra att dom tog järnvärdet.. här är jag vaken pga illamåendet.. fy farao.. (glad ändå), men så äter man så mår man mer illa.. Ibland blir det mkt bättre o ibland värre hehe.. Oj är det mer folsyra i Multivitaminen, har mitt val kvinna jag :O) Jag började med det för SU sa det! Tänkte ska fråga om SU kan ta järnvärde på tisdag annars! Jag har B12 och kalk jag :O)

Grymt sa grisen: Har hon ont utav det!? Dum fråga kanske... Hoppas ni får komma till läkaren innan resan.

• Fru O Mamma Kokkonen

Godmorgon tjejer... Jag har denna "Mitt Val Kvinna" :O) Och den innehåller så mycket Folsyra som 250 µg, som är 125% av rekommenderat intag! Den innehåller iofs 7,5 mg järn också :O) Äter ingen annan Folsyra än den i tabletten, inget som sagt åt mig ;O) Ah, det är bra med extrem trötthet då.. :O) Hihi!!!

Laelia: Om läkaren skriver ett läkarintyg/sjukintyg så måste det var väldigt detaljer, specificerat varför du inte kan göra dina arb.uppg. Fyll gärna i flera sidor om det behövs, om inte själva intyget räcker till. Man kan aldrig vara klar nog med FK i dagsläget :O) Sjukersättning kan du söka efter 550 dagars sjukpenning om du inte menade sjukpenning förstås? :O) Lycka till! Förstår att du har det jobbigt! Och tajmingen där.. Det kommer att lösa sig!! {#emotions_dlg.flower}

Ja, alltså sen går jag ner i vikt i stället för upp, det kanske är normalt? Jag har ju inte haft så många extrakilon, men några som dietisten på KSS rådde mig gå upp, kan förstå varför..

• Fru O Mamma Kokkonen

Började blöda lite igår och liiiiite mer idag, men bara rosa/brunt o lite klumpar, så blev orolig..

Jag ska iväg snart igen, var iväg på sjukhuset för jag blev orolig för det kom klumpar :O/ (koagulerat blod), och lite till.. inga mängder ff.. men massa undersökningar, titta o han hitta en graviditet o kände, inget fel.. så vul.. han titta o titta o jag fick sen se, glömde andas på flera minuter... Iaf.. så fick jag se.. en iaf :O) Hihi.. men han var osäker på om det var två.. <3 BEBIS! Lycka!

• Fru O Mamma Kokkonen
    Jemema skrev 2011-03-25 18:52:38 följande:
    Katja, underbart Vad sa läkaren om blödningen? Hoppas den slutar...
    Alltså det var så minimalt, den har slutat, men var att det kom ut små strimmor och klumpar som jag blev orolig, men det är koagulerat bara.. :O)
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4