Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Aurora: Jodå... hehe.. Hur mår du annars?!
Aurora: Jodå... hehe.. Hur mår du annars?!
Jag är jättetrött hela tiden, somnar runt 21-23, vaknar runt 8-9, så somnar jag igen vid 13-14 och kan sova till 18 och säkert mer.. är det normalt? Tvillingar? Järnvärde redan?
Aurora: Kan ringa SU :O) Kan väl inte skada iaf...
Bejbi: Men det är nog iofs väldigt individuellt också med gravtecken o hormoner... men man kan inte redan har lågt järnvärde?
Kanske du vet Aurora, då jag vet några blir rekommenderade järntabletter hela tiden under sin gbp-op! VUL är ju snart iaf.. så är jag ff lika trött imorgon så kan jag väl lika gärna avvakta, vill ju inte vara till besvär!
Aurora: Vad bra att dom tog järnvärdet.. här är jag vaken pga illamåendet.. fy farao.. (glad ändå), men så äter man så mår man mer illa.. Ibland blir det mkt bättre o ibland värre hehe.. Oj är det mer folsyra i Multivitaminen, har mitt val kvinna jag :O) Jag började med det för SU sa det! Tänkte ska fråga om SU kan ta järnvärde på tisdag annars! Jag har B12 och kalk jag :O)
Grymt sa grisen: Har hon ont utav det!? Dum fråga kanske... Hoppas ni får komma till läkaren innan resan.
Godmorgon tjejer... Jag har denna "Mitt Val Kvinna" :O) Och den innehåller så mycket Folsyra som 250 µg, som är 125% av rekommenderat intag! Den innehåller iofs 7,5 mg järn också :O) Äter ingen annan Folsyra än den i tabletten, inget som sagt åt mig ;O) Ah, det är bra med extrem trötthet då.. :O) Hihi!!!
Laelia: Om läkaren skriver ett läkarintyg/sjukintyg så måste det var väldigt detaljer, specificerat varför du inte kan göra dina arb.uppg. Fyll gärna i flera sidor om det behövs, om inte själva intyget räcker till. Man kan aldrig vara klar nog med FK i dagsläget :O) Sjukersättning kan du söka efter 550 dagars sjukpenning om du inte menade sjukpenning förstås? :O) Lycka till! Förstår att du har det jobbigt! Och tajmingen där.. Det kommer att lösa sig!!
Ja, alltså sen går jag ner i vikt i stället för upp, det kanske är normalt? Jag har ju inte haft så många extrakilon, men några som dietisten på KSS rådde mig gå upp, kan förstå varför..
Google är ens vän.. min iaf, läste det är vanligt att man kan gå ner i vikt i början o iaf inget farligt.. :O) Good to know.. så då lägger vi det bakom oss ;O)
Började blöda lite igår och liiiiite mer idag, men bara rosa/brunt o lite klumpar, så blev orolig..
Jag ska iväg snart igen, var iväg på sjukhuset för jag blev orolig för det kom klumpar :O/ (koagulerat blod), och lite till.. inga mängder ff.. men massa undersökningar, titta o han hitta en graviditet o kände, inget fel.. så vul.. han titta o titta o jag fick sen se, glömde andas på flera minuter... Iaf.. så fick jag se.. en iaf :O) Hihi.. men han var osäker på om det var två.. <3 BEBIS! Lycka!