Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Grymt: Jag tänkte också skicka in begäran om f-penning och blev lite fundersam när jag läste ditt inlägg. Det där måste vara för att du har redan ett barn sen tidigare som du tar ut dagar för, eller hur? Jag ringde för säkerhets skull och frågade hur jag ska ta ut dagar innan barnets födelse och de sa att det var helt upp till mig om jag ville ta 0 eller 7 dgr i veckan. Just nu går jag på HP 25%, men det påverkar inte heller tydligen.
Haz: Usch och fy vad jag jobbiga svärföräldrar du verkar ha. Jag skulle bli tokig. Min svärmor är jätte go och ställer upp i vått och torrt, när som helst, fast ibland kan det nästan bli för mycket. Som nu när jag är gravid så ska hon hela tiden kolla så jag äter ordentligt, att jag inte har tråkigt när mannens är iväg, att vi har allt i ordning som vi behöver till bebben osv. Jag vet att hon bara vill väl, men ändå...jag kan ju faktist säga till också när jag behöver hjälp...fast jag ska eg. inte klaga hon är verkligen super snäll.
Idag var jag på TUL på Östra och allt var helt i sin ordning. Känner mig rätt dum nu när jag gått hela helgen orolig och verkligen kännt efter så h'n sparkar och rör på sig. Nu kan jag pusta ut
Till saken hör att min syster varit gravid tidigare och hon gick bara till v.32 sen tog det stopp och efter det har de inte kunnat bli gravida igen. Därför har jag nojjat mig extra mkt just den här perioden även om jag VET att varje graviditet är individuell, så kan jag inte låta bli att tänka på det.