• Laelia

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Wiley:
    Kolla denna trådserie om du har långtråkigt i väntans tider! Jag tyckte det avr rätt intressant inför min första förlossning, även nu med eftersom jag glömt hur det var...
    Det handlar om saker man önskat man visste innan förlossningen.

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m25903405.html

• Laelia

Wiley:
    Jag samlade på mig massor av vätska förra gången och jag har redan nu märkt att fötter och ben svullnar i v22!
    Jag skulle säga att jag fick typ 10kg vätska fördelat på armar, hals, ben och fötter förra gången, mest kom naturligtvis sista veckorna.
    Min uppfattning är att det försvann på en gång efter förlossningen, men det är lite svårt att säga eftersom jag levde i en bubbla i typ 3 veckor efter förlossningen. Men när jag ser på kort från veckan innan och sedan ett par veckor efter så är jag inte alls så svullen runt halsen t ex.
    Har du ont av svullnad så skaffa dig stödstrumpor och drick mycket vatten - det hjälper!

• Laelia

Druvan:
    Härligt med ett lyckat RUL! Synd att man inte kunde se vad det var för sort!
    På Barnmorskegruppen i Göteborg kan man göra köns-UL för 500:- enligt deras hemsida, jag är också lite intresserad av det. Har även hört att det finns i Stenungsund, men det kanske är långt dit för dig, vet inte var du bor.
    Skönt att det gick bra med Wilma!
    Vi ligger rätt nära i BF kanske, jag har BF 18 maj, när har du?

• Laelia

Håller tummarna för 3 januaribebisar! Kämpa på det sista, vet att det är tungt!

• Laelia

Haz:
    Grattis på födelsedagen!Skrattande Hoppas din önskning slår in!

• Laelia

Wiley:
    Grattis! Grattis! Grattis! Många kramar till er!

Grymtis:
    Stackare! Det är jobbigt vissa saker måste ju skötas! Typ hunden och det blir ju inte lättare av att det nu är halkigt och knöligt ute - ta det försiktigt!
    (Har också hund - 2 labbar- var på 30 min promenad i söndags och efter det fick sambon hjälpa mig upp ur sängen! J*vla fogar!)

Druvan:
    Härligt att ha någon närliggande att följas åt med - många här är ju snart upptagna med sina små gryn och kommer kanske inte ha tid för oss!

• Laelia

Haz:
    Det kan gå snabbt också, så misströsta inte för mycket. Min tjej var ruckbar bara några dagar före förlossningen startade.

• Laelia

Haz:
    Oj, hoppas allt går bra idag! Lycka till! Håller med din BM, det är nog fostervattnet, mitt var också blodblandat i början och det är ju konstigt men det känns faktiskt som man kissar när vattnet kommer. Kram och lycka till idag!

• Laelia

Jag har en liten fundering, jag ska till BM om 1 timma.

Jag har ju berättat tidigare att min sambo pendlar 4 + 4 veckor hemma/borta. Vi har BF 18 maj ocj han ska enligt schema åka 10 maj. Eftersom han jobbar utomlands gäller inga regler inom arbetsrätt och han hinner inte hem tidigare än inom ett dygn. Han kan få 6 pappadagar, men har ingen semester att ta i väntan på födsel.
    I nuläget kan han inte byta med någon annan och om han inte åker tillbaka så kan han förlora det jobbet.

Självklart är jag orolig för detta, men det kommer ordna sig på något vis, men nu till min fundering.

Jag funderar på att överdriva min oro för att kanske få chansen till igångsättning på v40+0. Vad tror ni är det dödsdömt eller bara löjligt av mig?

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4