Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Näl flyttar inte heller på datumet vid IVF, men båda mina har fått samma datum som beräknat BF.
Näl flyttar inte heller på datumet vid IVF, men båda mina har fått samma datum som beräknat BF.
Jemema. Grattis! Har allt gått bra? Kram.
Jemema. Jag läste din blogg med tårar i ögonen. Det är då underbart med denna undseendes bebislycka- jag längtar dit! Fortsatt lycka till!
Druvan. Min flicka låg i säte förra gången utan att vi visste det då förlossningen startade. Då blev det snitt och hade detta barnet också vart i säte hade jag inte gjort vändningsförsök utan snitt igen. Om det vart så att jag visste att mitt första barn var i säte så hade jag gjort ett försök, men om två barn väljer säte så hade det känts som att det finns annan anledning till det. Fattar du mitt resonemang? Kanske inte mycket till råd. Lycka till hur du än väljer.
Känns som det börjar närma sig för mig. Slemmisen lossnade imorse och bebis har tryckt sig ännu längre ner och bänt rumpan utåt. Den har vart väldigt lugn idag också. Det är bara 18 timmar tills Anders förväntas vara hemma om alla flyg går som dom ska. Här ska knipas ett par timmar till!
Wiley. Läkemedelsverket har ett informationsnummer där dom svarar angående alla läkemedel. Jag har ringt dit flera gånger och dom är jättebra och det är aldrig telefonkö. Dom har öppet till kl20.
Usch. Jag har vart vaken hela natten livrädd för att FL skulle dra igång men nu är det lugnt. Jag vet inte vad som hänt inatt men bebisen har gjort häftiga och mycket kraftiga rörelser. Så kraftiga att de fått hela min kropp att flytta sig. Det var skitläskigt. Tänk att en så liten kan rucka på 90 kg! Det jag nu kan konstatera är att den verkligen truckar neråt och tar spjärn uppåt- den vill verkligen ner! Hoppas att det inte är allt för många dagar kvar- nu vill jag ha barn!
Här är läget lugnt. Min BM trodde vi skulle ses om 2 veckor igen och jag börjar redan misströsta, trots att det är 11 dagar till BF. Det är väl nackdelen när första kom för tidigt jag har ju redan börjat vänta för flera dagar sedan. BM sa även att hon trodde att det skulle bli ett stort barn. Det länks väl sådär. Trevlig helg i solen allihop!
Katja:
Härligt med inskrivning! Tänk på att det är på väg mot sommar då går veckorna fram till RUL fortare!
Inatt gick vattnet kl 4. Värkarna smög igång vid kl5, men stannade sedan av. När jag håller igång och rör mig så kommer det värkar då och då, men inte om jag vilar.
Ska jag röra mig eller vila?
Man vill ju så hemsk gärna att förlossningen ska starta på riktigt!
Vattnet har forsatt sippra ut då och då, och i början var det rejält med vatten så jag är säker på att det var vattnet som kom, jag känner igen det från förra gången.
Vi ska in på kontroll kl 11.30, men om allt ser bra ut så kollar dom inte ens hur mycket man öppnat sig, man får snällt åka hem igen och invänta riktiga värkar.