Inlägg från: Bullen73 |Visa alla inlägg
  • Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Wiley: Med vår son som var under 3 kg när han föddes så ville de också att han skulle väckas på nätterna, han sov som en stock så jag var tvungen att byta blöjor och greja och sen ammade jag en kort stund innan han somnade igen... Ångrar lite att jag gjorde så, men vågade inget annat eftersom jag var osäker på vad som var rätt och fel. Det rättade till sig så snart de såg att han växte och gick upp bra och då sov han hela natten. dygnsryttmen kommer av sig själv som jag förstår det. Man kan inte göra något mer än att vila på dagen när de sover... trist men sant.

Vi får två tillbaka för våra två embryon är frysta i samma strå. Alternativet är att slänga en. Detta under förtutsättning att de klarar sig såklart. Tror det tyvärr beror på vilken läkare man får. De får ju inte enl socialstyrelsens rekommendationer, helst om man har varit gravid innan och visat sig fertil. Och de hade också sett nu på senare år att tvillinggraviditet var större chans till när man hade varit gravid än vad man tidigare trodde. Så idag hade de inte fryst in dem i samma strå enl dr Nilsson.

Ca v 9-10 tror jag återföring sker om min kropp vill som jag.

Grymt! Härligt att det ev är på gång. Förstår att det var tufft att skicka iväg mannen, men när det väl drar igång så går det normalt inte så fort ju... men det vet man ju aldrig. Det är ju din andra förlossning så det går nog fortare än första.

Laelia: Det är spännande med syskonförsök Men, norrmän? Vad heter dessa? Fräckt m alla födelsedagar. Du gå in på Birthday.se för att kolla läkarens födelsedag, så vet du när bäbis kommer

De hade satt upp jättetrevliga bilder på personalen i väntrummet, roligt att se vilka man har haft och hur många som jobbar där.

• Bullen73

Grymt! Det var snabbt. Förstår din oro... kan man kolla på ngt sätt på MVC hur man ligger till i förlossningen?

Laelia: Ja, det är svårt att komma ihåg.  Skönt att du kommer ihåg ditt eget

• Bullen73

Hur går det för alla födöande kvinnor? Nyfiken på om det har kommit några bäbisar än

Skönt att det är helg nu, skall bli mysigt att umgås med familjen lite mer.

• Bullen73

Grymt! Jobbigt att det avtar!!

Haz: Snygga, lite för verkliga maskar, men barnen kommer älska dem!

Laelia: Härligt med ny vagn! Ni har inte kvar er gamla? Skönt att få mer samlad tid för Nora, det verkar lite sådär att ha korta tider på dagis. Men bättre att de får leka av sig lite där ändå!

• Bullen73

Laelia: hur gammal är dottern? Behöver hon ingen vagn? Vi har också hund och fick köpa en stor bil. Vid ev syskon vet jag inte hur vi skall lösa det. Har sett vagnar där en liten kan hänga under, heter väl Phil & Teds. Men det är en avvägning att ha en lätt och smidig vagn eller en stadig då man är ute i skog och mark med hund. Tycker verkligen om vår Brio kombi med lufthjul och riktigt bra stötdämpning. Jag är ju ingen "promenad-på-asfalt"-mamma

• Bullen73

Grymt: Har din granne kollat så noga på dig? Eller du kanske menade läpparna i ansiktet Sorry, kunde inte låta bli. Kommer själv ihåg att jag svullnade överallt och även läpparna.

HaZ: Hoppas det Det är ju så kul. Vad har du för märke? Syr du något som du säljer? Har du hemsida till detta? Var och kollade på dina alster på ditt galleri, Ser att du har en fin brodyrmaskin.

• Bullen73

Ja, jag slapp uppleva att gå över tiden med L. Har många gånger tänkt på hur det hade varit. Inställningen att det skulle gå längre hade jag ju, men alla säger att det är psykiskt jobbigt att gå över. Hoppas att era små snart kommer till er! Vill ha fler IVF bäbisar här. Även om alla kanske inte är det denna gång???!??!

Vår lille kille har haft svårt att somna två kvällar i rad nu. Han sparkar med benen och kan inte komma till ro, och skrattar hela tiden. Kanske har han lite växtvärk. Har hört att det inte finns något som heter så, men jag kommer ju ihåg själv hur det kändes!

• Bullen73

Haz: grattis. Fantastiskt. Äntligen. Vill veta mer om att föda hemma sen. Kram på er!

• Bullen73

Haz: vilken fantastisk historia! Starkt gjort av er!! Grattis igen!

Grymt! Roligt nu kommer er bäbis snart!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4