Inlägg från: Bullen73 |Visa alla inlägg
  • Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Tyvärr gick det inte denna gång trots 2 fina embryon. Fick egentligen blödning redan på RD 9. Känns konstigt, har aldrig haft riktig mens när jag har tagit progrestron. Satsar på frysis i mitten av maj.

Kram alla!

• Bullen73

Tack Wiley! Vi har ett i frysen. Hoppas du har rätt. Dagisbaciller har kommit till mig i påsk, en elak ögoninflammation! Hemskt! Sonen hade inte spillra som jag.

• Bullen73

Hej alla! Vilken rolig läsning m alla spontangraviditeter!! Blev ju också spontangravid två gånger efter förlossningen men fick missfall och sen blev det inget.

Vi sparade frysisen och gick direkt på en ny hormonbehandling igen. Äggplock på måndag. Jag undrar ibland varför vi gör detta? Vi är nöjda med att överhuvudtaget fått ett barn och jag tror inte på dessa försök. Men, det känns som vi måste ge det en chans. Jag har iallafall mått väldigt normalt under denna behandling, kan bero på att jag inte hunnit tänka så mycket, pga hysteriskt mycket på jobbet och lite andra jobbigheter i familjen. Mannen är lite bekymrad över att jag är stressad och att det ska påverka, aldrig är det bra antingen tänker man för mycket eller för lite.

• Bullen73

Blåbär: trist att det va tungt m mf men kul att du snart går en liten nu. Själv var jag inte så ledsen. Mest glad över att det gick och hoppades och trodde verkligen att det skulle bli igen. Men icke... Så det var tungt att börja m ivf igen, trodde ett tag att jag aldrig mer behövde ge mig in i fen svängen. Tack för tumhållning!

• Bullen73

Längtar grattis! Mysigt att se första gången.

Igår blev det 8 ägg o vi är supernöjda. Har inte hört ngt idag så det blir nog ET imorn. Har bara så ont efteråt! Idag ser min mage ut som 8 mån när jag ligger ner!!!

• Bullen73

Idag fick vi två fina tillbaka och de odlar vidare de två resterande innan frysning de två sista gångerna m hormonbehandling har jag fått ont och blivit väldigt svullen efteråt. Ser ut som i 5 mån, inte skönt

• Bullen73

Tack för alla lyckönskningar.

Wiley: härligt med bröllop, för mig var det den bästa dagen förutom när vår som föddes????Grattis!

• Bullen73

Grattis Wiley till er son! Kan tänka att det är underbart med en till. Längtar. Mysigt med nr 2. Hur gick rul? Aurora: vårt fet på su kostade ca 11500 kr. Lycka till! Ivfmamma: ledsen att jag varit frånvarande, vet ju att ni har haft det tufft. Hoppas det blir bättre så småningom. Äntligen känns det bekvämt att berätta att jag är gravid igen. Blev på sista ivf och har nu gjort både vul och kub. Jag har mått rätt dåligt, ätit mycket och sovit mycket. Men det känns så kul! Kram alla!

• Bullen73

Tack! Gulliga nu är... Längtar: grattis till fint RUL. Jag är nu i v 13. Enl mig borde jag vara i v 14 men läkaren på ivf kliniken räknade fram BF 14/2. Själv räknade jag 10/2. Spelar ingen roll men konfunderad eftersom jag hade plock 21/5 och ET 23/5. Någon som förstår hur de räknar?

• Bullen73

Tack alla igen! Blåbär; konstigt, hoppas jag slipper gå över!!!!! Det bådar inte gott. Jemema: en Valentina

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4