Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Oj! Flera gravida här! Välkommen katja och annesedi!
Fantastiskt druvan!! Va härligt, snart kommer barn nr 2... blir lite avis
Oj! Flera gravida här! Välkommen katja och annesedi!
Fantastiskt druvan!! Va härligt, snart kommer barn nr 2... blir lite avis
Leila: Grattis till din graviditet och välkommen här!
Katja: Jag hoppas det går bättre nästa vecka! Dumt att få inbokat så tidigt UL!! Jag håller tummarna.
Själv är jag i jagaperiod. Lucas han kryper och står och klänger och stoppar allt i munnen. Så det är mest att passa och jaga efter. Men han är jättego!! Underbar tid. Dessutom har jag börjat jobba 40%, det är kul, men jag känner att jag missar mycket under dagen när jag är borta. Fast någon gång måste man ju börja och känns bra med lite mjukstart såhär.
Stort välkommen, Jemema! Vi är så glada att ha dig här!!! Här är vi ju lite blandat nu, gravida och de som har fått barn. Fast vi delar ju alla en tidigare historia som IVFare precis som du.
myspysigt! Åh, vilken söt kille! Fantastiskt att se honom växa. Tiden går så fort och det är precis som det bara ökar.
Själv springer jag efter en snabbkrypande liten kille! Han är över allt och stoppar allt i munnen. Men det är så kul att det händer saker. Jag tror inte det är så långt tills han går... men jag hoppas han väntar, farten med krypandet räcker
Håller på att sluta att amma. Blir bara ibland på morgonen. Får så konstiga blödningar. Någon annan som har haft likadant när ni slutat amma? Har iofs haft blödningar från och till från början av sommaren. Men känns som det blir mer och mer. Får väl snart gå till mödrarvården och be dem kolla.
Kram alla!!!
Druvan: grattis till den Lill* i din mage! Fantastiskt! Förstår att det ar en stor glädje. Jemema: jag gick upp några kilo i början men det mesta kom nog från mitten o framåt Grymt så grisen: ta det lungt, vila mycket innan bäbis kommer. Vejvoda: förstår din rritation. Min va oxå tvungen att nämna det. Men va de inte fattar är att det bara är kul om mån skulle lyckas. Och på något sätt har det omöjliga hänt. Jag blev gravid spontant men har fått mf. Visste inte ens om.det innan jag fattade att det va mf. Läkaren trodde det va 7 - 10 v. Är mest glad över att det gick. Hoppas det kommer gå igen om ett tag. Men antar att det va en engångdförtelse, måst omtalas mig det. orkar inte hoppas varje månad. Är absolut inte ledsen, förstod ju inte innan det va för sent.
Bejbi: mina konstiga blödningar visade sig vara ett mf. Men det va ljusröda som efter några dagar blev väldigt rikliga och jag hade också värkliknande smärtor. Haz: grattis till HP! Hoppas du får en skön vila.
Är inte alls ledsen för mf. Jag visste ju inte att jag va gravid förrän det var för sent. Mest glad att det funkade! Bejbi: mån hoppas ju, men vill inte börja förvänta mig ngt varje.månad, det orkar jag inte. Blåbär: hoppas det löser sig av sig sjalvn. Inte kul m alla pengar IVF kostar
Tack för Goa kommentarer om mitt mf:) Dr Nilsson till IVF-kliniken! Dr Anna-Karin är oxå där. Kanske dit man går för syskonförsök. Wiley: Jag var stressad över att föräldrardagar skulle gå så jag jobbade in i kaklet. Jag mådde oxå bra, så det var inga problem. Nu i efterhand kan jag ångra att jag inte unnade mig lite ledigt, vi har tagit jättelite dagar så att vi kunde gott unnat oss det. Så ta du månaden innan.
Ser att ni diskuterat hur de fryser in embryon. Då har jag en fråga. Vet ni om man vid syskonförsök kan få två embryon tillbaka om man har i frysen på SU. Tänker att det kanske är lika bra att använda de två vi har i frysen på samma gång. Chanserna borde väl inte minska?
Usch Haz med sånna nojjor. Hade själv det när jag var gravid, jättekonstigt att man ibland kunde känna att man var gravid och ibland kände man sig som vanligt fast magen var tjock.
Grymt: jag har hört att foglossningar kan vara som en kniv som skär rakt upp i mellan benen eller i ryggen.
Börjar tänka på syskon... har fått mens igår och efter missfallet känns det som jag har hopp igen. Måste komma ifrån det, men det kanske gäller att planera för FET då...
Wiley: mitt har va bättre än någonsin under graviditeten. Sen tappade jag från ca 4 mån o framåt ett tag. Det har väl inte helt växt ut på alla ställen än. Leila: bra att ni fått gå på RUL.. det är en mysigt upplevelse. Grisen och Jemema: härligt m sparkar! När det va stiltje ett tag ibland väntade jag bara på att det skulle röra sig igen. Myona: GRATTIS till Bianca. Många trodde att Lucas också skulle bli stor, men han va som Bianca. Veckan här här varit rörigt m bla ett tragiskt dödsfall i vår narhet, tålamodet tryter i Lucas blir extra gnällig och mammig. Nu här vi en lugn helg och alla klappar är inköpta, så vi hoppas på mycket vila och återhämtning. Lucas började m att sova 12 timmar i streck:) För övrigt står han själv nu och Jem resa sig från golvet. Det är otrolig fart på krypningen ochu morfar har lärt honom krypa upp för trappan...
Wiley: tack! Det är jobbigt för oss men mina tankar går till familjen som jag känner mycket för. Har julstökat dag och antar att det inte är något de gör. Vi gick profylaxkurs. Det vår toppen och jmft med vår mvc så involverade det även mannen som fick veta vilken roll han kunde ha vid förlossningen. Han va ett superstöd då.