Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Max 9 dgr kvar som gravid, har som sagt gett upp tanken på spontan FL och satsar allt på igångsättningen

• IVFmamma

ÄNTLIGEN så kom hon, Judiths lillasyster Rebecka 18/7 kl.16.16 3310g och 52 lång , en rätt konstig förlossning.. berättar mera sen..

• IVFmamma
    Jag skriver en kortfattad FLberättelse, började på en detaljerad variant igår men gav upp då jag insåg att det tar FÖR mkt tid att vara 2 barns mamma, okej here it goes:
    Hade fasanfullt ont i ryggen som började runt 20.00 men jag trodde att jag ätit nått olämpligt, sistkissade 01.00 då vare blod i toan och på pappret, ringe till FL som trodde teceknblödning, vid 03.00 kom det mer och det var mörkrött så jag ringde FL och bad att få komma in. På FL kl.0405, CTG visade få enstaka svaga SD men de ville inte skicka hem mig, mera blod kom lite smått smått + även koagulerat blod. De försökte sätta igång mig genom att rispa på hinnan men tappen var bakåtlutad men öppen 2 cm och mogen så det var svårt. En manlig läkare var inne och grävde med hela handen 2 ggr, vid 14.00 så fick jag värkstim.dropp som ökades och ökades men de såg att bebisen inte mådde så bra av allt så de fick stänga av droppet och Rebeckas hjärta gick ner till 60-70 slag/min och jag grinade och bad om KS, Bm gick ut för att diskutera vad som skulle ske och ca. 2 min kommer hon in + typ 5 pers till och hon säger: "Det blir KS och du ska sövas". Jag börjar storböla och får nästan panik, de springer med mig i korridoren och allt går så snabbt. Narkosläkaren ger mig nån dryck enligt henne smakar illa men drick bara och jag har nog ALDRIG druckit så fort i hela mitt liv. Allt går SÅ fort men ändå så långsamt, jag tycker att de ska skära upp mig utan bedövning. Narkossköterskan säger till läkaren: "Sövning påbörjas" och jag tänker att den tar inte, bedövningen tar inte!! Sen minns jag inte mer och vaknar upp på uppvak med enormt ont i magen, får morfin och de säger att bebisen mår bra och efter en stund kommer Jonas med världens finaste Rebecka och vi båda gråter. Det var nog den värsta stunden i mitt liv när man hörde hur hennes hjärta gick från 150 slag och ner till 60-70, hur pauserna emellan slagen blev längre och längre. Vid ett tillfälle var hjärtat nere på 58 slag.. Men när hon kom ut mådde hon bra, apgar 7-10-10 och hon bajsade och kissade på barnläkaren...

DizaFiza: Jag var oxå rätt trött, jag var ju kvar på BB fortfarande och hade lyssnat på massa andra ungars skrik. och jag håller med, trevligt att få ett ansikte, jag har ju försökt lista ut vem du är av alla gravida i Tibro. Ni var oxå kanonfina i tidningen, du såg himla fräsch och pigg ut.

myspysigt: hoppas nu inte att din bebis är av den sega varianten som Rebecka var och hänga kvar i 11 dagar i mammas mage..
  • IVFmamma
    myspysigt skrev 2010-08-09 08:49:38 följande:
    Heeej !
    Ingen bebis har tittat ut än... så idag blir det till att åka till Spec.mödravården för en bedömning...
    Magen hoppar mellan varven ordentligt o det ska vara ett väldigt gott tecken på att bebisen mår riktigt bra.
    men jag/vi som föräldrar börjar bli riktigt rastlösa... har ju i 1 månad levt "beredd" på att -Nu, nu ska vi åka...

Kram på er allihop
    Hoppas att allt går bra idag och du slipper vänta allt för länge på den lill*
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2010-08-12 20:27:00 följande:

Tiden går...imorgon dags för RUL, spännande.

Hur lång tid ska det gå från första barnets födelse tills man får göra syskon försök på SU?
    Det kommer inte vara aktuellt på ett bra tag för våran del, men kan vara bra å veta.

Man ska ha slutat amma och fått regelbunden mens, det är det enda jag vet. Annars tror jag att man får börja direkt(om man uppfyller dessa krav alltså)
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2010-08-13 16:10:15 följande:
    Nu har vi sett det lilla underverket, fick med oss 4 fina bilder hem Skrattande

Angående syskonförsök, tack för era svar. Regelbunden mens har jag aldrig haft, så jag antar att amningen gäller isf för min del.
    Haz: Nu är det väl snart dags för RUL för dig med?

Ha en underbar helg tjejer, här blir det kräftkalas ikväll! Skål
    Får du inte göra ett stim.FET isåfall?  Om du inte har regelbunden mens alltså..

Grattis till lyckat RUL!!!!!!!
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2010-08-13 22:03:20 följande:
    Wiley, jo på onsdag då gäller det Ser fram emot det väldigt mycket - är en milstolpe att passera känns det som.
    Ang syskonförsök. Jag har också PCO (har för mig att du skrivit at du har det också). Jag slutade amma och sedan lyckades jag få mens en eller två gånger innan jag ringde. Men jag har kört stimulerat varje syskon FET. Men det sägs att kroppen kan "nollställas" genom en graviditet så du kan ju ha förhoppningar om att du får regelbunden mens framöver

Lycka till !! Det är som sagt en milstolpe, en viktig milstolpe..

EGO: Mitt liv känns så otroligt komplett just nu, Rebecka var verkligen den pusselbit som saknades i våran familj för att familjen skulle kännas hel. Just nu känns det som att det spelar ingen roll om det inte blir några fler barn, nu har vi 2 st. Visst jag har alltid önskat 4 st. och den längtan finns kvar men det känns inte LIKA viktigt...

• IVFmamma

Myspysigt Stort grattis!!!!!!!!!! Vilket fint namn! 17 dgr över phu... Tyckte mina 11 var vidriga..

• IVFmamma
    Fru Z skrev 2010-08-18 12:07:24 följande:
    Varit på UL idag. Låg bara och njöt på britsen. Sådan underbar känsla att få se pyret i magen leva runt Blev framflyttad 3 dagar så nu är BF beräknat till 25/1. Men först säger BM att ja du, BF ligger 14 dagar längre fram än tidigare beräknat. Jag och min man kommenterade då att, jasså det blir i februari. Nej ni är ju initialt beräknade att ha BF till den 11/1 säger BM då - det står så i din journal. Då tappar min man tålamodet och säger något i stil med "BM på MVC är då en riktigt jobbig och envist dum." Även om jag gjorde ett tidigt UL där det bekräftades med ett gissat BF den 22/1 så har hon inte ändrat på datumet utan forsatt hävda att det är 11/1 som gäller. Å det kanske det blir (om jag får kejsarsnitt).

Men men hoppas få slippa henne nu, och det viktiga med den här dagen var iaf att vi har en till synes frisk liten krabat simmandes runt i min mage
    Grattis till lyckat RUL!! Det är en lika fantastisk upplevelse varje gång!
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4