Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

HaZ79: Stort grattis till graviditeten!! Så kul att ni lyckades utan hjälp från SU!! Själv har vi lyckats på vårat andra FET, FEt nr 1 blev tyvärr ett MA för ca. 1 år sedan. Går in i v.34 imorrn

• IVFmamma
    Viljabebis skrev 2010-05-24 15:52:18 följande:
    Tack för kramarna! Är mitt uppe i begravningsplaneringen nu, känns inget bra . Det känns konstigt att tänka på det nu men är det någon som vet om man får utnyttja tredje IVF-försöket trots att det blev ett barn som levde i fyra dagar? Kram!
    Svårt att säga om ni får det, ring till SU och fråga.
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2010-06-09 17:36:36 följande:
    Har varit på VUL nr 2 för att se att lillen växer som den ska. Och visst gör den det, helt otroligt att se det lilla knytet och hjärtat som slår så fintGlad !!!!

Då var detta det sista besöket på IVF kliniken på SU för denna gång, känns så konstigt att inte längre springa där hela tiden och ha stenkoll på varje liten detalj...
    Det låter underbart!!

Själv börjar jag bli rejält trött på att vara gravid(får man vara det?) 28 dgr kvar tills BF men bebisen får gärna komma lite innan...även om denna bebis inte heller blir nån bjässe. Dottern vägde 2855g och denna kommer ligga i ungefär samma viktklass. Jag får inga barn på 4 kg helt enkelt..
  • IVFmamma

Hallå ute i stugorna!! Hoppas att alla mår bra!! 24 dagar till BF.. Jag längtar ihjäl mig, syrran fick barn nr 5 den 1/6 så längtan blir ju inte mindre......(hon fick en flicka på 4220g och 52 cm lång, världens finaste med en MASSA svart hår som har kaskadspytt på sin moster idag 

• IVFmamma
    Fru Z skrev 2010-06-18 15:33:10 följande:
    Hallå, hallå. Har läst vad som skrivits här, men inte varit så aktiv att svara. Har blivit väldigt mycket sovande och slappande senaste två veckorna. Ett rejält illamående som kan ta kol på den bäste karlen Men inte i den digniteten som du mynona. Har tabletter kvar sedan förra graviditeten mot illamående som jag knaprat då det varit som värst.

På måndag så ska jag in på ett tidigt UL, ska bli så spännande. Jag är iaf tacksam att jag inte ska jobba förrän 1 september så jag kan ta dagarna i min egen takt. Å snart slutar förhoppningsvis illamåendet också så det går att börja njuta av den här graviditeten också
    Stort lycka till på måndag!! 
  • IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2010-06-20 14:23:03 följande:
    Hej här är jag.. råkade skriva i förra tråden.. Men trådarna stängs väl inte längre efter 3 månader?

Hur som så har jag lyckats bli gravid, fick positivt test på rd10 17/6 (se galleri), det var på femte insättningen/icsi!
    Stort grattis!! och välkommen hit!!
  • IVFmamma

17 dagar kvar tills BF och jag har fortfarande inte fatta det, jag kan komma på mig själv med att tänka: "Undra om vi ska hitta på nått i sommar?En resa kanske?" Det känns så otroligt overkligt och så låååångt kvar tills bebisen ska ut..

• IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2010-06-23 09:25:06 följande:
    Väntar bara på att blöda nu, tog ett test, negativt... är så ledsen.. så jag ska hoppas tillbaks till gamla tråden.. men önskar er alla lycka!

Det gör så ont i själen... hellre hade jag tagit negativt test från början, för det kan jag ta utan problem, men inte det här..
    Fy så tråkigt!! Jag tyckte att det var eran tur nu och du, man får vara ledsen. När jag fick mitt MA tillät jag mig att gråta gråta gråta.. Jag skulle ju skrapas och grät från det jag vaknade på morgonen tills allt var över, jag tror ingen på KSS missade att jag var ledsen och grät.
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4