Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
God jul alla mammor, bäbisar o gravida! Kram.
God jul alla mammor, bäbisar o gravida! Kram.
Åh, inte utan att jag blir avundsjuk på er som har förlossning framför er. Jag hade bara lustgas eftersom det gick fort inne på förlossningen. Annars hade jag nog tagit allt som erbjudits. Tror det är bra om nån är öppen för det mesta o litar på personalen. Lucas har gått några steg själv nu, och vill äta själv hela tiden nu:)
Haz: kan tänka att det blir bättre. Man märker att man följer m barnets ålder. Tyckte det va så mysigt med den lilla bäbisen, men nu när jag ser andra kan jag oxå tänka att det är lite jobbigt, den första tiden. Jemema: de flesta verkar ha lite rea nu. Happyland på backaplan gillar jag. Mybaby i torslanda är oxå bra. Storken har en ny butik på eriksberg. Tänk först ut om ni vill ha fyra stora hjul eller en stadsvagn som är lätt. Sen kan mån välja mjuk el.hårdlift. vi har en m.hårdlift o stora hjul o har köpt en sulky som är lätt för shopping:)
Wiley! GRATTIS! Äntligen är hon här.
Haz: Min kille var också ruckbar nästan ända fram. Det kan ju ske mycket när allt väl sätter igång.
Ringde SU i veckan och skulle prata om insättning av frysembryon. Vi har ju två kvar. Till min förvåning hade de fryst in båda i samma strå. Min man sa att han har sagt det till mig och att han hade uppfattat det, men jag har varken hört att SU har sagt det eller att han har sagt det. BM visste inte om vi kunde få tillbaka båda även om de överlevde. Det fick vi diskutera med läkaren. Känner mig lite besviken på detta.Trodde att vi hade två "självklara" försök. Men, men, ett är mycket bättre än inget. Så vi fick läkartid bokad och så får jag ta om alla prover eftersom det är så länge sedan sist. Känner mig så kluven, vacklar mellan att jag är så nöjd med vår lille kille och vill ha ork och energi och följa alla hans steg till att jag vill vara gravid och vänta barn igen NU!!! Och så har jag hoppet att det skall lösa sig spontant... tänk att man inte lär sig att bara leva i nuet. Får dock vara glad så länge det bara påverkar korta stunder i mitt liv.
Igår dansade vår lille kille till musik Han ser så härlig ut, gungar med knäna och blöjrumpan guppar upp och ner, det ser ju fantastiskt ut.
Grymt: Stackars dig och fogarna
Bejbi:Jo, det är som du säger, vi har vår guldklimp och det är allt vi kräver. Bra tips att bestämma sig innan med antal försök.
daz: Nej, det är min rädsla också, att vi "bara" skall kunna få tillbaka ett av dem. Men det är bara att vänta och se. Det ordnar sig säkert. Jag har ju en önskan att bli tvillingmamma... men det kanske är att ta sig vatten över huvudet och utsätta sig för onödiga risker, vad vet jag. Men man får det man får...
Idag fyller vår lille kille 1 år!! Helt otroligt att jag födde barn vid denna tiden förra året.
Tack så mycket för grattishälsningarna. Vi va o köpte en alldeles ny bärstol till honom idag:)
Haz! Lycka till idag! vi väntar på din bäbis nu!
Leila: verkar väldigt oinsatt i barnlöshetsproblemtiken din Bm, om du tror du kan få bättre hjälp hos ngn annan så byt, annars kanske du ska prata k läkaren ni har. Dr Nilsson är kvar på Su. Vi träffar honom på måndag. På IVF-kliniken gör han bara lite då i då om jag förstått det rätt.
Wiley: Tror det räcker att du får tillbaka din mens efter du har ammat klart, om du nu gör det.Sen är det bara att köra igång igen Kroppen är återställd.
Jemema: Tack! Kommer vara konstigt att sitta där i väntrummet igen... men nu är det inte lika panikartat som förra gången.
Allt gick bra idag på SU. Dr Nilsson var trevlig och rolig som vanligt. Vi får båda återförda om de klarar sig. Blir ostimulerat i vanlig cykel. Tack för alla kommentarer