Inlägg från: Bullen73 |Visa alla inlägg
  • Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Myspysigt och Bejbi! Grattis till HP, kommer va skönt för er att vara hemma ett tag innan.

Idag har Lucas varit underbar, han har jollrat högt i sin babysitter med babygym och lekt och slagit på alla saker. Han vänder sig från mage till rygg och det ser ut som det inte är så långt kvar tills att han vänder sig från rygg till mage också, va tiden går fort!

• Bullen73

dauphin: hoppas du sover bra nu! Vi har köpt en säng till Lucas idag, så planen är att han inom snar framtid skall flytta ut...

• Bullen73

SaraLena! Oj, vad din tjej växer. Idag vägde Lucas 5995 g och var 61,5 cm lång. Jag hänger gärna med på fika, kanske Slottskogen?

Wiley: Stort grattis, välkommen hit i smyg! Vi vill ha dig här och alla andra från SU tråden också. Räkna du från dag 1 så kan du va säker, inte farligt att använda vaggisar lite längre. Lycka till på VUL, berätta allt för oss!

Pantalaima: välkommen hem! Försöker också köra som du, men det går väl fram och tillbaka. Just nu är Lucas förkyld och det blir ingen ordning alls.

Blåbär: Lucas fyllde 4 månader igår. Hade tänkt börja med smakportioner på dagen men avvaktar tills förkylningen är borta. Vill ju att det skall bli positivt första gången!

• Bullen73

Blåbår och Liten: Ammar ni så mycket på natten fortfarande. Va tappra ni är. Jag ammar lucas tidigast kl 3 och sen mellan halv sju och halv åtta igen. Men innan dess sover han från ca kl 21.

Idag fick han sin första lilla smakportion med palsternacka, han verkade gilla det, fast mycket hamnade utanför munnen

Bejbi: skönt att va hemma. Förstår din känsla av att både ha kakan och äta den... saknar ju fortfarande min mage!

• Bullen73

Blåbär: Men då sover hon ju rätt länge, från 19 - 00. Faktum är att när Lucas var liten kunde jag inte ligga ner och amma honom, så jag satt alltid upp och det medförde att ingen av oss somnade, även om Lucas halvsov medan han åt. Då var det lätt att lägga honom tillbaka i vaggan och inte vänja honom vid att det var mat som gjorde att han somnade.  Så han har varit lätt att lägga på nätterna. Annars har vi kört läggningsrutiner kanske 2 månader nu, dvs bad el massage och sen en ramsa a la Wahlgren och så lite handfast vaggande i vaggan. Och det har funkat. Nu kan jag ligga ner och amma så jag fuskar ibland vid morgonmålet, vid 6:30 - 7:30 och vi båda somnar gott Det är mysigt.

Hz: Välkommen hit!!

Druvan: Stor tjej du har!

Ska vi köra fikalista?

FIKA:
    Bullen

• Bullen73

Vilja; jag är rätt säker på att ni får utnyttja ert tredje försök, jag tror faktiskt att det räknas att ni inte har barn. Usch att ni behöver gå igenom detta.

• Bullen73

Vilja: kom gärna tillbaka och berätta hur det går. Jag tänker på dig...

Jag blev uppvaktad på mors dag Rosor, armband o kräm.

myspysigt: skönt med HP

Wiley: Skönt att allt såg bra ut. Varför 2 VUL?

Grymt: Tyckte det var lite jobbigt när det kom småbarn när man satt i väntrummet på SU, men vad skall ni göra då? Ni måste ju. Ni kan ju försöka komma precis i tid eller nåt så ni inte är där allt för länge.  Fast å andra sidan brukar de ju inte hålla tiderna så bra på SU.. Angående vad ni skall göra så tänker jag att det inte blir så lång väntan om ni skall äta lunch och så innan Liseberg. Ni kanske är klara kl 11 på SU, sen skall ni käka lunch någonstans, och så parkera osv. Ni kan ju gå in lite tidigare för jag tror att det är öppet innan fast inte attraktionerna är i gång, och köpa biljetter osv.  Annars finns det lekpark i Slottskogen, på Heden och i Trädgårdsföreningen att leka på. Lycka till!

Vår lilla Lucas har blivit en stor kille. Han äter lite smakportioner och idag blev det jordärtsskocka, det var gott! Och lite melon till efterrätt. Hur går det för er andra med mat. Själv känner jag att jag håller det till små portioner för jag är inte beredd att sluta amma än... Annars är han så go nu, skrattar och man kan busa med honom. Men var tog min lilla bäbis vägen? Jisses, hoppas jag får uppleva gåvan att få barn igen, det är så rasande fort!

• Bullen73

Myoma: välkommen! Klart att du får va här!

Haz: hur gick VUL? Nyfiken!

Katja: så välkommen här! Stort grattis!!!

myspysigt och bejbi! Snart får ni era små! Åh, va mysigt. Jag skulle göra vad som helst för att få byta med er nu... dock vill jag ha Lucas kvar

Lucas skall vaccineras imorgon, hoppas det går bra. Det är 5-månaderskontroll, nu sker det ju bara vägning varje månad, skall bli spännande att se hur mycket han har gått upp!

Kram alla i sommarvärmen!

• Bullen73

Oj, vilken aktivitet i tråden, både tråkiga och roliga saker.

Katja: Åh, jag beklagar! Så tråkigt! Blir så ledsen, hoppas hoppas du snart är tillbaka! Du fick kanske svar på dina frågor som du ställde till mig...

Blåbär: Lucas har blivit lite dålig av sprutan, som första gången, svårt att sova på kvällen och lite ledsen på dagen. Men helt ok. Lucas är ju 5 mån nu och vägde nästan 7 kg.

Twitter känner som du, tiden går så fort och jag vill vill vill också uppleva detta igen! Va och hälsade på en liten bäbis igår, och jag kan inte fatta att han har varit så liten, det är ofattbart! Men det är härligt nu när Lucas skrattar och han leker och gurglar och är med.

Haz: Grattis till UL, det är nästan som BF för Lucas, vi hade 15 jan. Tråkigt med din farfar!!

Myssnuff: hoppas du får ut din lilla snart! Förstår att du längtar.

Druvan: kul att se dig här. Och va stor din lilla tjej är! Väger mer än Lucas som är över en månad äldre!

Myoma: Tycker också det låter som foglossningar, gå till MVC och kolla. JAg hade inte själv så jag vet inte riktigt, men det är ju hormonellt som gör att fogarna luckrar upp sig och det kan som sagt ske tidigt.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4