Inlägg från: Bullen73 |Visa alla inlägg
  • Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.

• Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
  • Bullen73

Hoppas ni kommer hit! Bejbi: usch vilken upplevelse, hoppas allt är bra där inne i magen. Skall du kolla mer? Alla bä isar börjar bli så stora! Lucas är drygt 10 v nu o väger ca 4,5 kg. Helt plötsligt har han börjat sova 8 timmar i stäck på natten, vi får se hur länge det håller i sig. Annars är det fullt upp på dagarna. Tex barnvagnsbio nu har min man varit hemma 2 hela dagar i rad så då har det blivit långa snabba promenader.

• Bullen73

Kul att ni är här!

Vill bara fråga, hur länge sover era bäbisar på natten. Lucas har nu haft 4 dagar där han har sovit 7 - 8 timmar i sträck! Så skönt! Men vet inte än om det är ihållande. Nu menar jag inte ni med bäbisar i magen

• Bullen73

bejbi: hur har det gått nu?

Kul att ni har hittat hit trots min felaktiga länk!!

Myspysigt åh så härligt med sparkarna.

blåbär: nu sover inte Lucas länge mer Var tredje el fjärde timme skall det vara mat! Men det är väl bara att hålla i så blir det säkert annorlunda igen snart

Barnvagnsdäcket har pajat två gånger! Så irriterande när man vill ut och gå! Hoppas det nu snart är lagat att att det inte går sönder mer. Det är mjukt med luftdäck men opraktiskt när de gå sönder. Vilka problem jag har...

• Bullen73

Bejbi: usch vilken jobbig sits! Dock kan man leva bra med en njure om jag har fattat det rätt. Samma däck två gånger, däcket fick oxå bytas men nu är allt ok. Hoppas alla har haft en bra påsk. Har en liten kille sovandes på mitt bröst, så mysigt

• Bullen73

Hallå! Lille Lucas har nu blivit tre månader, det är sån förändring och utveckling just nu. Han skrattar, leker med saker och har fått behov av rutiner. Har köpt Barnaboken av A Wahlgren, tänker ta det som känns bra för oss och praktisera, dock inte magliggande. Är det någon annan som har läst något av henne? Planen är att han snart skall kunna sova hela natten.

• Bullen73

Nu vet jag inte hur det har blivit. Lucas sover bra fram till 3 - 4 tiden, sen är det mycket vaket...

Hur har ni andra det? Lite dött här i tråden. Förstår dock, det är svårt att få tiden till FL när man har en liten hemma.

Hur mår ni som är gravida? Förbereder ni er för förlossningen?

KRam alla!

• Bullen73

Twitter: Herregud va tiden går fort! Varför började du med ersättning? Jag undrar därför att Lucas skriker rätt mycket när han äter. OCh nu har jag ammat varanna timme i en vecka utan bättre resultat. Vill helst inte ge upp amningen och jag har en rädsla för att om jag börjar med ersättning så blir det en ännu sämre sprial med amningen. Men snart kanske jag måste, han kanske inte blir mätt....

• Bullen73

Bejbi: jättebra plan du har! Var bara inte rädd för att ändra denna under förlossningen om det skulle vara annorlunda än vad du vill. Mitt råd som har diskuterat min förlossning en hel dag med Barnmorskor är att ta det lite som det kommer, men dock ha mål, öva duktigt på profylax, och ha TILLIT till din partner och personalen. Lyssna på vad de säger. Skulle du inte kanske lägga till att du vill ha tips och råd om hur du skall agera under förlossningen för att det skall gå så smidigt som möjligt. De är ju ändå experterna.

• Bullen73

Tack för alla råd kring amning o ersättning, nu går det lite bättre och jag har också gjort en mätning av bröstmjölken genom att pumpa ut... känner mig lite tryggare för det va 120 ml i båda brösten. Men jag kommer kanske att ge ersättning framöver. Fast snart är det smakportioner, tiden går så fort!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4