• Wiley

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Jag undrar en sak...när har ni kännt några rörelser eller nåt från magen?

Är i v.17 (16+2) och känner fortfarande inget, hmm, borde jag vara orolig? Känner mig gravid som jag sa förut eftersom magen växer och kläder börjar kännas för små, men inga tecken från den lilla i magenObestämd...

Usch vad jag börjar oroa mig och bli nojjig för allt möjligt, och så säger alla "lev som normalt", det är inte så lätt alltidCool

• Wiley

Tack tjejer för svaret!
    Känner mig genast mycket lugnare och bättre tillmods. Skönt att höra att det finns fler nojjiga människor på denna planetSkrattande.

Hittils har jag tyckt att den här tråden varit så otroligt positiv och alla verkade så lugna ovch trygga i sina graviditeter, förlossningar och med sina småttingar, och det är ju jätte skönt om det är så men men jag tillhör nog inte den där super trygga skaran precis, hi hi.

Min bästa kompis ska ha sitt första barn i september och hon var rätt nojjig hon med ända tills jag blev med barn, då blev hon plötsligt lugn och säker och så omhändertagandeFörvånad. Precis som att hon vet bättre eftersom hon ligger steget föreFlört.

Har RUL den 13.8 fredagen den 13:e visserligen men jag ser det som vår lyckodag ist.Skrattande så bara 2 v.v. kvar!

• Wiley

Haz79: Tack för tipset verkar rolig, ska nog ta och beställa denSkrattande

• Wiley

Tiden går...imorgon dags för RUL, spännande.

Hur lång tid ska det gå från första barnets födelse tills man får göra syskon försök på SU?
    Det kommer inte vara aktuellt på ett bra tag för våran del, men kan vara bra å veta.

• Wiley

Nu har vi sett det lilla underverket, fick med oss 4 fina bilder hem Skrattande

Angående syskonförsök, tack för era svar. Regelbunden mens har jag aldrig haft, så jag antar att amningen gäller isf för min del.
    Haz: Nu är det väl snart dags för RUL för dig med?

Ha en underbar helg tjejer, här blir det kräftkalas ikväll! Skål

• Wiley

Haz: Nej, jag har inte PCOs, även om jag misstänkte det ett tag. Men det vi får väl se vad som händer i kroppen under och efter graviditeten, annars får det väl bli stim. FET när den dagen kommer.

Bejbi: Vad härligt att det känns bra och komplett nu. Hoppas att det håller i sig lääänge eller förresten för alltid. så passa på och njut nu.

Jag började jobba i måndags, hade inte heller berättat för särskilt många, så det var riktigt kul att se allas blickar.

Lycka till alla ni som ska återgå till jobbet nu efter den härliga semestern, det är ju inte så lockande så man får försöka ta det lungt i början. Lite skrämmande hur fort man ändå kommer in i det igen.

Kul att det är många som ska på RUL nu i veckorna, lycka till!

• Wiley
    Pigelinen skrev 2010-08-15 08:49:24 följande:
    mmm det kommer bara säga svich så är man inne i det igen... dock har vi en intensiv höst framför oss Först ahr jag tagit ledigt i början av september då vi ska till Gotland på bröllop så då får vi några dagar ledigt och veckan efter så flyttar vi till vårt nya hus. Och då kommer nog tiden gå fort på dagarna. Har inte bestämt än men jag tror att jag bara jobbar till jul och är hemma sen sista månaden men vi får se...  har BF 30/1. Men känns lite onödigt att vara ledig från 21/12 och sen börja jobba runt 10/1 igen bara för ett par veckor... är lärare...
    Tänker i samma banor, även om jag har BF lite tidigare 12/1. Jag skulle kunna jobba ända fram till den dagen, bortsett från helgerna, men tror nog att efter jul stannar jag hemme. Sen får man se hu rman mår också, men jag förutsääter att jag ska må fint hela vägenGlad.
    Jobbar som förskollärare.

Men vilken härlig höst ni har framför er med både bröllop och hus!!! Hoppas att du får ha orken och njuta av allt det roliga.
  • Wiley

Haz: Tack för tipset.

Måste passa på att fråga en sak, ni kanske har lite mer koll som redan varit f-lediga en gång. När måste man anmäla till f-kassan att man vill gå på föräldraledighet? Jag tänker att om jag tänkt mig jobba längre än vad jag orkar, kan jag ringa de samma dag eller hur funkar det? Eller är det isf bättre att sjukskriva sig? Ska även ansöka om havandeskapspenning, man vet aldrig det kan ju gå.

Det var ambitiöst m egna kläder men håller helt med att det är nästan omöjligt att hitta snygga kläder att ha till magen. Jag är ingen leggins tjej dessvärre, mer jeans och t-shirt.

Grymtis:Som fd Skövde bo och förskollärare är jag nyfiken på vilken förskola hons ka börjar på. Du svarar om du vill förståss. Hoppas det går bra hur som helst och att personalen är trevliga och ni känner att ni kan ha förtroende för de.

• Wiley

Myspysigt: Åh va underbart, ett stort grattis till er alla!

Haz: Lite novis på den här fronten, undrar jag var man får moderskapsintyget från och när?

Grymtis: Jag känner inte till förskolorna i Hjo.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4