Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Ja verkligen, jag har oxå haft sån tur att jag har känt mina barn tidigt.

• IVFmamma
    Pigelinen skrev 2011-08-09 21:29:15 följande:
    åh vad härligt! Hur har det gått med foten?

Ja vem vet? Ingen kan ju säga nått nu.. utan allt är ju vänta och se men såren ser bättre ut.

• IVFmamma

V.16 och känner nu sparkar/buffar(tror jag) vågar inte tro på det förrens efter RUL som är 29/8. Känns som om jag kommer att typ vara i v.20 då men BM som jag pratade med vägrade gå på när jag hade ÄL(vilket jag vet till 100% då jag hade fert.monitorn och det Urban Claesson gick efter) utan gick på min sista mens vilket ger ett helknasigt BF datum. Men men RUL visar ju när det är dax..

R är på KSS nu och är hur pigg som helst.

• IVFmamma
    Pigelinen skrev 2011-08-12 08:54:12 följande:
    Härligt att R är så pigg!!!! Skönt. Och typiskt BM att gå efter sina ochinte efter vad DU säger, tycker att man hör sånt allt oftare numera... ja ja ni får ju klarhet i när bebisen ska komma när ni varit på RUL. Med Julia var vi på RUL 26/8 (Filippas 2årsdag) och hon är född 6 feb (BF 30/1)
    Jag tror att BF kommer att bli 29/1-1/2 men eftersom det blir plan.snitt så kanske 23/1..?
    BM sa förra gången på BB(när R föddes) att plan. snitt blir ungefär 1 vecka-10dgr innan BF
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-08-15 09:57:07 följande:
    Skönt med snitt så slipper du gå och grubbla på när ungen behagar titta ut Januari är en fin-fin månad
    Ja verkligen, hade jag inte gjort 2 akuta snitt innan(nu måste jag ju ha plan. snitt) så hade jag nog tjatat mig till ett snitt alt igångsättning ändå eftersom situationen ser ut som den gör.
  • IVFmamma

Nu när R mår bättre(inte att jag klagar på att R blir bättre) så kan jag helt plötsligt rikta uppmärksamhet åt den i magen och då går veckorna sakta, kunde det bara inte bli måndag den 29/8 så jag kan känna mig nöjd och avslappnad.. Sen blir graviditeten officiell då 2 "okända"(en tant från gymmet och en läkare på KSS) har frågat mig "när det är dax?" Fast det vore rätt kul att inte säga nått till nån då de flesta här vet att vi har gjort IVF och har haft MA så att fråga mig är ju rätt känsligt. Med R fick jag frågan först i v.25 :-0

• IVFmamma

Har en riktigt tung dag idag.. Hur 17 går man vidare om ens barn dör? Känns som om jag aldrig mer kommer att kunna andas ordentligt om inte R finns kvar.

• IVFmamma

Mannen verkar inte kunna hänga med RUL denna gång, planen är att R ska få nästa kur cellgifter den 26/8 och den ges i GBG i 5 dgr så... Iofs är inte RUL dödsviktigt, värre är om mannen inte kan vara med på FL men då får det bli så. Min syrra kommer att vara med ist och hennes man tar ledigt från jobbet och passar deras barn. Och mormor passar Judith

• IVFmamma

Hur 17 kunde finaste bästa Rebecka få cancer? Älskade underbara dotter.. Åhh jag vill att hon ska bli frisk nu och komma hem och ligga i sin spjälsäng, inte i en sjukhussäng.
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4