Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Wiley skrev 2011-06-09 21:34:58 följande:

Katja: Åh vad mysigt, grattis. Nu blir jag sugen på att bli gravid igen,saknar den där känslan av sparkarna i magen...

Då kommer min nästa fråga till er som vet - Haz & Bejbi : Var köper man (billigast) en fert.monitor och vad kostar den?

Jag köpte ju min av Haz ev. vill min syrra köpa den annars kanske den kan få gå vidare i din ägo om du vill.

Jag tycker att den var/är kanon(självklart eftersom den hjälpte oss ) då den visar inte bara när du har maxad ÄL(som ÄLtester gör) utan även när du har förhöjd chans till graviditet.  
  • IVFmamma

Fina ni är och hon är lik syrran!

Själv har jag mått så illa idag, fast det gör mig lugn och avslappanad att må illa. Känns säkrare då på nått fånigt sätt. Ska nog införskaffa mig lite postafen att ha vid behov..

Fånig fånig fråga men jag måste: Jag funderar på att vaxa benen då jag har sparat vinterpälsen, det är väl ingen risk för "bebisen" med sånt?

• IVFmamma

Ingen fara Grymtis, inte lätt att hänga med i svängarna -

EGO:Jag går och suger på om jag ska boka in ett nytt VUL hos Urban Claesson, vi har ju inte sett hjärtat ännu och jag vågar inte riktigt tro på det ännu och vågar inte riktigt njuta heller. Vore så skönt att få det bekräftat även om jag mår illa och känner mig rätt trött. Vore rätt bra om mannen fick se ett hjärta oxå då han fft inte har fattat nått. Jag vill köpa sånna seaband då jag mår så illa men de avslöjar ju att man är gravid och jag känner mig så osäker ännu.

• IVFmamma

Tyvärr finns det ingen ULapparat här i Tibro och BM på MVC är ej utbildade så jag måste satsa på Urban Claesson eller KSS. Jag är i v.8(7+0) idag så vi borde defenitivt kunna se ett hjärta, jag har en hel del hugg i ljumsken, jag hade det i början och då tog jag blodprov som ökade som det skulle göra(skulle inte ha gjort det om det var ett utomkveds(som de misstänkte)

• IVFmamma

VUL på måndag 10.00 hos Urban Claesson om det inte blev nått återbud imorrn för då skulle jag få det.

• IVFmamma

Jag hoppas verkligen att jag kan få åka dit i morrn men måndag är ju inte heller allt för långt bort. Tror att jag kommer låta graviditeten bli officiell ifall att allt ser bra ut.. Men vi får se hur det känns på mån..

• IVFmamma
    Pigelinen skrev 2011-06-16 22:09:24 följande:
    du får ta o boka in klädbytardag här i Hjo också i höst... 24 september har jag hört att det är ;)
    Åhh vad bra!! Det kommer att bli nån slags loppis här i Tibro, ser ut som det blir 4 september. Jag ska ta en röjning av alla barnkläder innan och kolla vad som saknas och vad som kan skänkas bort.
  • IVFmamma

Världens bästa måndag!!
    Idag har jag sett en liten liten bebis (från huvud till rumpa 11mm) med ett pickande Hjärta . Jag svävar på moln...

• IVFmamma
    Pigelinen skrev 2011-06-20 15:33:21 följande:
    underbart, GRATTIS!!!!
    Helt fantastiskt att två här inne blivit gravida på egen hand (eller tja med hjälp av sina makar;) kanske inte ska förlita sig helt på att man inte kan då... hum..
    Det är ju t.o.m 4st.. Jag, Haz, Druvan, Jemema...
  • IVFmamma

Så vill ni verkligen inte ha fler barn så måste ni nog ha nått slags preventivmedel..

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4