Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Katja: så fint, underbart och fantastiskt!! Stort grattis!!

• IVFmamma

Jag har ju oxå gjort UL på KSS och jag blev flyttad. Med J så beräknade SU mig till 20/10 och KSS 17/10
    Med R så var det 7/7 så gällde hela tiden, dock så är ju hon är misstänkt spontangraviditet(står så i min journal, även om inte jag tror det) som stämmer mer exakt med ÄL osv.

• IVFmamma
    SaraLena skrev 2011-05-01 18:56:44 följande:
    Hej alla nya och gamla!
    Ett tag sedan jag var här, tittade in i feb senast.
    Var på ivftråden 09, 10,  fick en dotter 25 feb -10.
    Nu är min lilla Saga ca 14 mån tiden går ju såååååå fort..

Funderar på barn två men inte att vi planerar och tänker allt för mycket.
    Vet inte hur det skall gå till då vi inte har nått i frysen.
    Hoppas på naturen:-S

Någon som vet något man kan göra för att lyckas få bättre koll på ÄL?
    Kram
    Antingen en fertilitetsmonitor eller Älstickor och välkommen tillbaka!
  • IVFmamma

Laelia: Så spännande!!

Druvan: så skönt att lill*n vänt på sig, mina har oxå varit sega med att vända sig med J åkte vi in i v.38 för ev. vändningsförsök(jag fick inte äta på morgonen ifall vi skulle vända henne) men då hade hon gjort det själv. R låg oxå med rumpan nedåt läänge, oxå v.38 tror jag

• IVFmamma
    Laelia skrev 2011-05-09 09:00:37 följande:
    Inatt gick vattnet kl 4. Värkarna smög igång vid kl5, men stannade sedan av. När jag håller igång och rör mig så kommer det värkar då och då, men inte om jag vilar.
    Ska jag röra mig eller vila?
    Man vill ju så hemsk gärna att förlossningen ska starta på riktigt!

Vattnet har forsatt sippra ut då och då, och i början var det rejält med vatten så jag är säker på att det var vattnet som kom, jag känner igen det från förra gången.
    Vi ska in på kontroll kl 11.30, men om allt ser bra ut så kollar dom inte ens hur mycket man öppnat sig, man får snällt åka hem igen och invänta riktiga värkar.
    åhh så spännande!! Lycka till!!
  • IVFmamma
    Laelia skrev 2011-05-09 21:37:19 följande:
    Jaha alltid lär man sig nåt nytt. När jag kom till kontrollen idag så började jag med att gå och kissa. Jag kände hur det sipprade ur en del vatten när jag skulle resa mig. När jag kom in på kontrollen sa hon direkt att om man inte fysiskt kan se vatten rinna ur en eller om man inte har med våta handdukar så kan dom inte verifiera att vattnet hade gått. Jag hade naturligtvis inte med mig en blöt handduk och inget vatten kunde hon se vid undersökning med sterila verktyg heller. Eller först sa hon att det var vatten sedan hämtade hon en kollega för att rucka på huvet för att få ut mer och då ändrade hon sig. Typiskt. Hon sa att hålet på hinnan kunde sitta högre upp och då sipprar det ju inte hela tiden utan endast när det blir en liten springa bredvid huvet. Jaha. Jag har vilat under dagen värkarna kommer inte så ofta men börjar göra riktigt ont. Hoppas på mer vatten som jag kan spara tills ev ny kontroll. Tillbaka på ruta ett. .....
    Ta på dig en binda och förhoppningsvis så fylls den med fostervatten som du kan visa upp, förhoppningsvis så kör det igång ordentligt snart!
  • IVFmamma
    Jemema skrev 2011-05-16 14:07:45 följande:
    Någon som har tips på bra tvättbara amningsinlägg? Jag har köpt Medela men jag tycker de är för små och läcker... Köpte även från Minimundus som skulle både suga upp, värma och hålla brösten torra men lyckas dåligt med allt det där Dessutom är de inte kupformade så de veckar sig. Så, vad ska man köpa?
    Jag personligen älskar de från Minimundus men jag har sett flera andra tvättbara både fabriksgjorda och hemmasydda

Jag kan tyvärr inte ge dig tips på just vilka du ska köpa men googla så får du upp en massa olika sorter.
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4