Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Min lillskrutta har nästan slutat amma, numera är det nästan bara 2ggr/natt. Hon hinner inte, allt är så spännande just nu. Vi var på Ikea idag och jag försökte få henne att amma men så fort det var minsta ljud från ett barn framförallt syrran så släpper hon och "ropar" på J. men jag kör på ett tag till, jag gillar verkligen att amma.

Jemema: Vi har med båda barnen haft en spjälsäng vid min sida av sängen och ena sidan borta men 95% av tiden har de sovit med oss i sängen. I början var jag så trött så jag lyfte över R från spjälisen och somnade med henne hängades i bröstet(på nått sätt har jag hittat bra sovställingar trots att jag är bara välsignad med en A-Bkupa)

Ang. förskola: Hör efter med kommunen vad det är som gäller, är man kan söka osv. Vet ni redan nu när lillan ska börja så brukar man väl kunna anmäla det redan nu.

• IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-02-26 19:31:15 följande:
    Tack för era svar gällande Bumbon, ser så bra ut men skenet bedrar tydligen. Lägger pengarna på något bättre helt klart
    Attans att jag inte läste tråden tidigare idag, jag var nämnligen på klädbytardag i stenstorp, de hade BILLIGA bamboostolar, tror de kostade 40kr
  • IVFmamma
    dazazz skrev 2011-02-26 08:13:58 följande:
    Var ett tag sedan jag var här, grattis till alla nya fina bebisar :)

Haz, jag tyckte det var mycket lättare att vara hemma själv med två barn än med ett, märkligt nog. Dels är det nog för att tvååringen faktiskt är ett sällskap och dels för att man har så mycket att göra så man hinner inte tänka på att det är jobbigt ;)

Bejbi, vad spännande! Då kanske vi får följas åt om ingen av oss ändrar plan, vi har också pratat om att pröva oss på en trea efter sommaren. Låter som att våra barn måste vara hyfsat jämna i ålder, har en pojke född jan -09 och en flicka född dec -10. Vi har fem embryon kvar (men frysta parvis så det är i praktiken tre försök) som är frysta till jan -13.

Bullen, hoppas att det ändå var falskt alarm. Kram!
    Mina flickor är född okt-08 och juli-10 så det skiljer exakt 1 år 8 mån och 28 dagar på dem.(De satte in embryot som blev Rebecka 3 dagar innan Judith fyllde 1) Vi har 3 embryon kvar, vet ej hur de är infrysta. Tror att 2 st. ligger i par och 1 ligger ensam.
  • IVFmamma
    IVFmamma skrev 2011-02-26 19:43:18 följande:
    Attans att jag inte läste tråden tidigare idag, jag var nämnligen på klädbytardag i stenstorp, de hade BILLIGA bamboostolar, tror de kostade 40kr
    Bumbostol menar jag
  • IVFmamma
    Bullen73 skrev 2011-02-28 15:40:19 följande:

Jemema: Vi hade vår son i en vagga brevid sängen. Vaggan hängde i taket och fick perfekt gungning när han rörde sig litegrann. Jag kunde inte ligga ner och amma de första månaderna vilket jag var ledsen för då. Men i efterhand var det bra för jag var tvungen att sitta upp och då somnade vi inte brevid varandra vilket gjorde att jag alltid la tillbaka honom i sin säng. Det var därför lätt att få honom att sova i egen säng på natten. Nattningsrutiner på kvällen införde vi också relativt snart och han lärde sig att "somna själv". Jag skulle inte velat han honom i eget rum innan han var 4 månader. Dels så ville jag gärna höra hans andetag och så ville jag inte gå för långt alla gånger jag skulle amma på natten.

Wiley: Kände samma när jag ammade, visste aldrig om han var mätt. Han skrek mycket när han ammade och jag fick amma på båda brösten vid samma mål. Nappen stoppade jag in direkt efter jag amning så att han var tyst

Det gick ju inte så bra för mig förra veckan... tydligen hade det varit två och inget levde. En läkare trodde att det var på väg ut av sig själv, men inget har hänt än. Så nu är det koll igen på onsdag. Kommer inte lämna innan jag har en plan på hur det skall ut.

Kram alla!

Jag som höll alla tummar och tår att det skulle gå vägen. Jag lider med dig, vet hur hemskt det är.
  • IVFmamma

Själv var jag på familjegympa med Judith och en tjej berättade att hon var gravid och jag fick den dära klumpen i halsen som jag fick innan jag fick barn själv, den dära klumpen som jag inte kännt på läääääänge. Jag var nära att börja gråta, iofs vet jag inte hur lätt hon har haft att få barn men...

Fy jag vill inte få dessa känslor igen, allt har ju varit så bra.

• IVFmamma
    Bullen73 skrev 2011-03-01 09:18:59 följande:
    Bejbi: Tack! Glömde att skriva att det finns mer info om besöket förra veckan i min blogg. Bejbi: Usch, stackars dig! Känner du dig fortfarande så? Det måste vara jättejobbigt... Jag har kommit över just den känslan, men när det blir såhär som det är för mig nu med mf och allt så blir jag väldigt energilös och känner mig nästan som i barnlöshetsträsket igen. Och jag vet ju att så är det inte.

Egentligen inte, jag har inte kännt så på mkt mkt länge då jag har känt mig tillfredställd med 2 barn men jag tror det blev så pga. att vi har bestämt oss för att försöka med våra embryon, man blir påmind om allt som kan gå fel iom att göra FET och under graviditet.
  • IVFmamma

Tack för alla fina ord och att ni inte tycker att jag är galen för dessa känslor, jag blir så arg på mig själv att de känslorna/tankarna kommer tillbaka. Jag mår ju inte bra av att känna så men det är svårt...
    De blir ju i slutändan jag som lider av hela grejen,hon gravida märker ju inte av det.

• IVFmamma
    Bullen73 skrev 2011-03-01 22:00:41 följande:
    Tack alla för att ni bryr er.

Jemema: Skönt att det växer så det knakar!

Bejbi: kanske det är ny press som får dig att känna så.

Haz: förstår precis vad du menar, så känner jag också, vill blicka framåt!
    Precis, ny press och ovissheten. Visste jag  till 100% att det blir ett barn så skulle jag inte tveka en sekund. Men rädslan för MF/MA är så stor...

Iofs behöver jag ju inte bestämma mig idag, jag har ju mina 2 fantastiska flickor som mer och mer "upptäcker" varandra, R är "bara" 7 mån men de kan redan ha skojigt av varandra.

Jag vill ju vara hemma med R tills hon är 3 och mannen har väl med viss övertalning gått med på den dealen och embryona ligger kvar i lite mindre än 2 år till.

Såg en dokumentär en gång om singelkvinnor som skulle adoptera/inseminera sig och då intervjuade de en läkare(tror det var Claes Gottlieb, känd fertilitetsläkare) som sa att kvinnors livmödrar blir inte gamla utan det är äggen. "Sätt in en 25-årings ägg i en 45 årig kvinnas livmoder och den har samma förutsättningar som en 25 årings ägg i en 25 årig kvinnas livmoder" och  våra embryon är ju gjorda av en 25 årig kvinna och en 35 årig man
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2011-03-02 17:36:10 följande:

Vad mycket flickor som kommer till världen i år

Girl power

Senast det föddes en pojke i våran umgängeskrets var april -10 så snart ett år sen har det bara sprutat ut flickor..

Jemema: vad mysigt med en liten tös!! Fick ni reda det på RUL eller har ni gjort privat?
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4