• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Aurora, får ni inte gå på läkarbesök/MVC besök under arbetstid? På mitt jobb får man gå 6 tillfällen till läkare/mvc utan att de drar på lönen. Kan ju vara ett tips att kolla upp det ifall du inte är säker på det.

• Fru Z

Laelia, oroa du dig inte över det. Kan säga att när det väl gäller så bryr du inte dig om vilka som är i rummet. Dock är det ju trist för mannen din om han inte får vara med vid födseln. Jag hade både min mor och far med mig denna gången (var ju inte riktigt tänkt så - men vad gör man när ungen bestämt sig för att komma ut NU). Å det har inte känts konstigt. Men hade nog känt lite annorlunda om svärföräldrarna varit där istället... Men din mamma och du har säkert en riktigt bra relation, å hon kommer vara stoltaste mormor i stan sedan om hon får vara med om sitt barnbarns födelse. 

• Fru Z

Glad påsk på er tjejer!

Hoppas ni har en lika gooood helg som en annan

• Fru Z

Jemema, vad härligt att du ska få komma igång imorgon. Jag blev själv igångsatt vid min första graviditet. Å det tog mig 13h så jag hoppas att du också håller dig inom ett dygn. Ska hålla tummarna för dig, lycka till! Nu är du nära målet!

• Fru Z

Jemema, haha det har du ju rätt i. Fast då hoppas jag det smittar av sig då då att du får en kortis förlossning så att du får njuta av det nya lill* livet istället för att hålla på att truga på den att komma ut Sov sött i natt. Vet att det är väldigt svårt, men jag hoppas du får en god natts sömn!

• Fru Z

Aurora och Katja, det är rätt intressant det där med datumet för BF. Även om man exakt vet när allt hänt så flyttar de både fram och bak en på UL i v18. Det är helt upp till hur bäbisen växer. Får hoppas att ni får ett realistiskt datum oavsett så de lyckas pricka in dagen då bäbisarna är mogna att komma ut så ni slipper gå över tiden och vänta alldeles för mycket/länge.

Jemema, hoppas du nu är en lycklig mamma och njuter av det lill* livet. Väntar med spänning på rapport.

• Fru Z

Vi gjorde vårt RUL på KSS i Skövde och de tog ingen hänsyn till att vi gjort en IVF. Nu andra graviditeten så var det ju "naturligt" så då ändrades datumen hej vilt. Fastän jag visste exakt när det hänt. Man är ju skadad efter många år av behandlingar då vet man när man har äl och ej

• Fru Z

Grymtis, det är rätt intressant att det kan vara så olika även om man är på samma ställe. Å om det är bara är en sådan här liten sak så kan man ju undra hur det blir i de större frågorna. Tur att man är lite "ifrågasättande" och tjatig ibland när man tycker att de borde göra på något annat sätt

• Fru Z

SaraLena, ja de små blir snabbt stora Jag kan rekommendera fertilitetsmontior fungerade väldigt bra för mig/oss.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4