Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Jemema, första dottern sov i vår säng mellan oss tills hon var 2 typ. Sedan lyckades vi få över henne till spjälsängen. Försöker motivera henne att sova i sin egen säng nu på sitt rum vid 3 men det fungerar inte så bra. Så hon har sovit inne hos oss i alla år. Just nu sover hon och pappa i gästrummet då jag och minstingen har sängen för oss själva. Nu är minsta dottern 3v och jag är nöjd de nätter hon kan sova själv bredvid mig. Men senaste veckan har hon sovit på mig - enda sättet att få henne att sova längre stunder. Å nej - än så länge har jag inte lyckats få henne att sova i spjälsängen. Så vi får väl se vad det blir framöver. Vågar inte ha båda döttrarna i sängen mellan oss. Å jag vill inte det heller, för då kommer jag och mannen inte få plats iom att barn har en besynnerlig förmåga att tränga ut oss vuxna till kanterna på sängen och ta beslag på hela sängen
Här flyter dagarna på rätt bra faktiskt. Var på BVC igår för ny vägning och mätning. På tre veckor har lillfisen vuxit 4,5 cm, snacka om att hon legat i Nu väger hon 5012 g (4415g var utgångsläget). Så det går snabbt i svängarna här. Nu är jag glad att helgen börjar närma sig för att få lite variation i livet. Blir mycket bärande, och iom att jag får sova med dottern på mig så känns det inte som jag har någon egentid precis. Nästa helg så ska jag åka ner till mina föräldrar i Skåne. Ska bli såååå skönt att komma bort några dagar och få lite variation i livet.