Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Aurora: Åh vilken duktig bebis, som vänt på sig Den har visst fattat grejen och längtar efter att få träffa mamma & pappa...Snaaart
Aurora: Åh vilken duktig bebis, som vänt på sig Den har visst fattat grejen och längtar efter att få träffa mamma & pappa...Snaaart
Är det någon som vet vad det är för tråd som gäller för numera för de/oss som försöker få barn via IVF på SU?
Kanske ska hoppa in där igen när det blir dags för nr2...
Blåbär: Tack. Det verkar inte vara nån aktivitet i den tråden...sista inlägget var över en måad sedan, hmm undra varför? Det var ju lite tråkigt eftersom det är rätt skönt att ha en tråd att rpata av sig i när man är mitt uppe i "det".
Bejbi: Näe fy så dumt sagt, grr, jag blir så arg när folk slänger ur sig saker de egentligen inte har en ( j*la )aning om! Det där är ju helt och hållet hennes eget påhitt, det finns absolut inga vetenskapliga bevis för sånt trams
Min syster har länge försökt att få barn och för ett par år sedan blev hon gravid, men barnet dog under förlossningen av någon okänd anledning. Sen har hon inte lyckats bli gravid igen. Och nu alldeles nyligen när ämnet kom på tal, snäste hon irriterat att hon tänkte minsann inte göra sån skit som hennes syrra (jag) har gjort...
Nähä, men då är det hennes val tycker jag. Väljer hon att inte ta emot hjälp, då ska hon inte klaga över att de inte kan få barn. Såna saker kan reta en nåt otroligt!
Heja tjejer vad ni är duktiga!!! Med allt tränande och medvetenhet kring godis & kakor - som ju är så himla gott
Bejbi: Sån fiiin mage du har, längar tills jag också är där igen någon gång i framtiden...Vad är det för en fin tatuering, snyggt
Själv sitter jag här med mitt motsatta problem, mot er...jag går liksom inte upp i vikt, vill verkligen inte verka taskig nu mot er som kämpar med att gå ner, för att det här är inget som jag är speciellt stolt över tvärtom. SU och IVF har ju även en nedre BMI gräns som de håller på och jag känner att jag måste över den innan det blir dags för nästa försök, dte hade bara varit FÖR tufft att bli nekad pga vikten.
Och förresten den Blixt borde inte få yttra sig överhuvudtaget, vad vet han egentligen???
Kan tillägga att jag inför första IVF försök blev tvungen att springa hos en dietist med kostprogram och massa andra tråkiga "måsten", vill helst slippa det en gång till.
Katja: Åh vilket roligt video klipp! Jag minns att jag tyckte nästan att det var lite läskigt att magen rörde sig så mycket, kändes som att man hade en alien där inne. Försök och vila även om du inte kan sova, för sen blir det "livat värre" på nätterna. Själv var jag inte helt beredd på att det skulle bli riktigt så där lite och upphackad sömn
fast å andra sidan sååå mysigt med bebis, vi som längtat och kämpat så länge härinne
.
Aurora: Jag hade samma bebkymmer som du, till slut tänkte jag att jag lika gärna antingen kunde bosätta mig på toaletten eller alltid ha potta med, ha ha galet.
Bejbi: Härligt med MVG mor & bebis
Bullen: Lycka till håller tummarna för FET!!!
Ego: Inget utslag på monitorn, ingen ÄL och ingen mens, vad är detta? Gravid är jag inte heller, hmm, hittils har mensen hållt sig så himla regelbunden sen den kom tillbaka och nu inget...Arrgghh
Blir så himla less, varför kan jag inte få vara nöjd och njuta av det jag har. Hela tiden denna längtan...
Katja: Du är jätte fin, så vacker. Fast jag förstår känslan, jag kände mig också jätte stor och alla runt mig sa "åh så liten mage du har" Och så fina barnvagnen i bakgrunden
förstår att du längtar nu...
Aurora: Mer fina magar Flodhäst liknelsen förstår jag inte alls...långt ifrån, fast däremot förstår jag att du känner så, men det är bara inuti dig som det känns så, alla vi andra ser bara en finfin mage med en fin bebis i.
travtjej: Välkommen hit! Gravid v.?
Bejbi: Skönt att allt är bra fattas bara
Håller helt med dig Aurora. Jag tycker att det är helt onödigt att överhuvudtaget kommentera magen eller vad som komma skall, som att någon annan visste bättre vad som gäller för just MIG.
Till mig sa alla att den sista tiden ska du se, då växer magen minsann jättemycket, vilket inte stämde öht på mig.
Möjligen växte Linnéa till sig där inne men magen växte inga enorma mängder.
Alla graviditeter är olika, så är det bara.