• Laelia

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Katja. Det borde inte vara farligt med kalla bad. En stekhett bastu påverkar ju inte barnet så det kalla borde ju inte göra det heller. Personligen skulle jag inte ens få för mig att ens stoppa i fötterna i iskallt vatten Jo kanske idag med mina svullna stekheta gravidfötter.

• Laelia

Natten blev som jag befarade. Krupphosta och pipandning fram till kl 1. Sedan tokhög feber 40,7? ! hon yrade rejält ett tag och det var riktigt otäckt det har hon aldrig gjort förut. Låg vaken fram till kl4 och bara tittade på henne. Det krävdes både Alvedon och Ipren för att sänka febern EN grad! Usch det var en pers! Inatt blir det lugnare hon hade bara 39,1? vid sänggående. Men naturligtvis ligger hon inne hos mig så att jag har lite koll. Skriver många inlägg eftersom jag skriver på iphone och då funkar det inte radbrytningen som man vill. Allt kommer ju i en följd oavsett hur man gör!

• Laelia

Grymt. Härliga bilder. Vitsippor och barn är det bästa som finns.

• Laelia

Wiley. Det är inte första gången detta händer iaf krupp. Så man lär sig något efter varje gång. Feberyra var ju nytt och jag hade kontakt med sjukvårdsrådgivningen vid två tillfällen. Trots att hon yrade var hon medvetande emellan. Feberkramp är tydligen ett värre tillstånd. Ett tips är att lägga på minnet att man kan ge både Alvedon och Ipren med någon timmas mellanrum om barnet är riktigt dåligt och febern inte sjunker med bara den ena.

• Laelia

Jemema. Imorgon ska jag på UL för att kolla läget. Men jag tror den ligger rättvänd och magen har sjunkit något men huvudet är mycket rörligt. Ska du på någon koll snart? du är väl runt 40 +0 eller?

• Laelia

Jemema. Lycka till och en massa kramar!

• Laelia

UL blir imorgon istället. Jag hade missuppfattat BM hon ringde och bokade tid när jag var där. Jag trodde bok ingen skulle vara klar. BM var mer osäker idag på om det var huvud ner. Fast jag tror hon är osäker bara för att hon missade förra gången. För mig känns det som inte spelar någon roll om den ligger rätt eller fel. Självklart skulle jag vilja föda vaginalt men om det blir planterat snitt så innebär det att Anders kommer kunna komma hem och vara med garanterat.

• Laelia

Katja:
    Grattis! Visst är det ofattbart att man kan se en liten, liten bebis på knappt 5 cm och allt finns där!

• Laelia

Var också på UL idag. Allt såg bra ut lill*n låg på rätt håll och var nu endast ruckbar!  Dom sa att det vanligaste är att nr 2 inte fixerar sig förrän värkarna startar. Så nu kan jag fullt ut förbereda mig på vaginal förlossning!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4