• Laelia

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Bejbi:
    Jag håller med Dazazz, vi försökte en gång innan FET. Det kändes inte alls bra, bara krystat och vi blir båda stressade av tvånget att ha sex på bestämda dagar.

Haz:
    Jag har inte vart i Göteborg, men däremot när det var i Stockholm så har jag varit där och det tycker jag har vart bra.

• Laelia

Här ligger jag ensam och tycker synd om mig själv. Har haft magsjuka och har feber och nu har en del värkar kommit igång emellanåt rätt kraftiga. Är ju bara i v34 +2. Ringde förlossningen och skylla ta Alvedon och vila en timma och klocka värkar. Sambon är på jobb och tösen har jag skickat till mormor. Stackars mig

• Laelia

Haz o Grymtis. Jag är imponerad av er båda. Ni verkar ha massa energi! Hoppas jag också får det när vi går här hemma också! Värkarna höll i sig i flera timmar långa och med 3 min mellanrum. Det var sådär men dom gjorde aldrig riktigt ont och jag tror att jag kände dem tydligare eftersom jag bara låg på sängen och surfade. Fick feberfrossa på natten och började nojja för listeriabakterier. Försökt få liv i bebisen dom verkade totalt orörlig trots knuffar och kallt vatten. Det tog 45 min innan jag fick tillfredställande svar inifrån. Idag har jag vart helt slut och inte haft någon aptit tur att farmor ställt upp och passat Nora både igår och idag.

• Laelia

Jemema:
    Var det bara om förlossningen startar med  vattenavgång som det var så bråttom? Om förlossningen börjar med värkar var det mer lugnt?

Jag är i samma sits som du, fast jag ligger drygt 2 veckor efter dig, så det finns lite mer tid för mig att bebisen ska ta sitt förnuft till fånga
    Det var likadant förra gången, då sjönk hon ner 4-5 dagar innan förlossningen, dock är hon född v 37+5, och det startade med vattenavgång fast då var jag inte orolig eftersom skillnaden var så tydlig att hon sjunkit ner, helt plötsligt kunde jag andas igen

• Laelia

Bejbi:
    Härligt jobbat! Var stolt över dig själv! Kram.

• Laelia

Nu börjar oron inför förlossningen, inte förlossningen i sig - barnet ska ju ut på ett eller annat sätt
    Jag är orolig att föda för tidigt så att Anders inte hunnit hem! Han kommer på eftermiddagen den 5/5 och BF är 18/5.
    Min mamma har lovat att följa med mig om det skulle bli så, så jag behöver inte vara ensam. MEN jag är orolig ändå - vill jag ha med min mamma i en sån intim situation?
    Tänk om vår relation blir störd av det? Vill man som mamma verkligen se sin dotter föda barn?
    Jag vet varken ut eller in och ligger och tänker på detta nätterna igenom, så nu är jag helt slutkörd och vill bara gråta. Samtidigt tänker jag på förra förlossningen, när värkarna väl var igång ordentligt så stängde jag av det mesta utanför min egen kropp och kanske spelar det inte så stor roll vem som är med, bara det är någon jag kan lite på.
    Min dotter kom 2 veckor för tidigt, hon var ju i säte, så jag försöker övertyga mig själv att det var därför hon kom tidigt!
    Jag försöker tänka positivt - att det viktigaste är att barnet mår bra och det kommer när det kommer. Om det kommer tidigt betyder det ju samtidigt att då kommer vi ha hela 5 veckor hemma tillsammans allihop, det är ju en jättebra sak!
    Men jag känner mig ändå orolig och olustig, jag vill bara vrida fram tiden till 5 maj...

• Laelia

Tack Haz!
    Det var precis dom orden som behövdes! Kram!

• Laelia

Haz: Wow! Du gör alltid så fina tårtor och andra bakverk! Tror knappast vi hade lika GOD helg, men fint väder har vi nog haft allihop! Glad påsk!

• Laelia

Jag har försökt förtränga oron och sover nu lite bättre. Tänkte be min BM skriva några rader i förlossningsbrevet, vi ska prata om förlossningen på tisdag och direkt efter det blir det UL för att kolla att Lill*n ligger på rätt håll. Inatt blir det nog tyvärr dåligt med sömn. Nora ligger och pipandas brevid mig, hon har förkylningskrupp och som hostan lät förut så befarar jag ett anfall inatt. Hon har fått bricanyl men låter ändå som om hon har svårt att andas. Fönstret står på vid gavel i förebyggande syfte. Godnatt och glad påsk!

• Laelia

Jemema. Man kan säkert ha bara en förvärk. Men eftersom det är din första graviditet så skulle jag se det som ett positivt tecken på att det närmar sig. Första graviditeten brukar inte förvärkarna göra ont. Har bebisen sjunkit ner något? Fixerad?

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4